May 23, 200619 yr comment_29036 Fipplade en del med att mäta vakum vid tomgång för att trimma förgasare osv. när bilen sist gick.Nästa gång kommer jag att ha en inbyggd mätare i mittkonsolen, köpt på Biltema. Föregående ägare hade redan gjort hål och satt i mätare för vattentemp och oljetryck. Lite onödigt eftersom det redan finns i Cougar XR7's ordinarie panel. Jag byter ut en av dessa.Sedan blir det nästa gång hijackers för att rumpa upp lite så att de 10 tums breda fälgarna med 295or får plats utan att ta i skärmkanterna när man har full last. Jag tänkte ha en manometer för att se trycket där. Kanske skulle man ha ett diskret emblem bredvid den som det står NOS på? Alltid är det någon som blir nyfiken på var tuben i bagaget sitter .. Angående Biltemas vakummätare så har jag kalibrerat den på jobbet med spårbart instrument och märkt upp den för tum kvicksilver som de flesta använder när man pratar om tomgångsvakum och tillskottsventilens specifikation på förgasaren. (Holley)