May 30, 200618 yr comment_29288 hej!Har en 302:a -68 i min musse, för några dagar sedan fick jag ett missljud från motorn och den gick bara på 7 burkar ibland, jag plockade då bort insuget för att kolla lyftarna och hittade att en lyftare(5:ans burk längst ut) var nersliten rejält och kammen likaså på den nocken. vad kan ha orsakat detta? brist på smörjning, skulle va kul att veta kammen vet jag inte vad den har för värden men är en vanlig hydralisk Nummer på kammen, skulle va kul o veta vad det är för någon?1828 36-02-01201889BR-280-2H
July 17, 200618 yr comment_31017 hej du vi hade lika dant på vår 351cl och så lyfte vi insuget och visa lyftare var helt sned sletna och då så dela vi motorn och kamaxeln,lyftare,vevaxel,och lager å sånt.
July 20, 200618 yr Author comment_31101 det visade sig att ventilfjädrarna på min var alldeles för kraftiga som troligtvis har orsakat det här på min motor. nu har jag införskaffat ny kam, lyftare, ventilfjädrar med tillhörand retainers o knaster. ska till o shimsa in ventilfjädrarna o plocka ihop resten av motorn ikväll.