pools June 3, 2006 Report June 3, 2006 De senaste bilderna på min bil, tagna inför försäkringsbesiktning. Citera
pools June 16, 2006 Author Report June 16, 2006 Tack så mycket!Är ganska stolt över min gamla pojkdröm. Men det dyker alltid uppnya småfel, just nu läcker bränslepumpen bensin. Måste byta en packning.Mvh. Citera
Morst February 8, 2007 Report February 8, 2007 Tack så mycket!Är ganska stolt över min gamla pojkdröm. Men det dyker alltid uppnya småfel, just nu läcker bränslepumpen bensin. Måste byta en packning.Mvh.Jo det brukar väl vara så, med tiden upptäcker man nästan alltid små men irriterande detaljer man inte är riktigt nöjd med.Mycket läcker bil för övrigt - som du får ha ifred för mig! Hade varit en fyrväxlad manuell låda i så hade jag övervägt att sno den... Eller inte! GT-cabbarna med 390 är väl rätt ovanliga? Citera
Lars Oscarsson cmc383 February 8, 2007 Report February 8, 2007 Hej.Håller med tidigare inlägg, mycket snygg Mustang cab, skullekunna tänka mig en sådan också. Att bensinpumpen läcker är nog inte packningsfel troligenhål i gjutningsmatrialet, bytt hela pumpen, det är inte ovanligtatt gotset i pumpen blir skadat. IBLAND ÄR DET BRA ATT KOLLA NÄR INLÄGGEN ÄR SKRIVNAINNAN MAN SVARAR. Citera
NiklasW February 8, 2007 Report February 8, 2007 Att bensinpumpen läcker är nog inte packningsfel troligenhål i gjutningsmatrialet, bytt hela pumpen, det är inte ovanligtatt gotset i pumpen blir skadat. Det var i juni han hade läckaget, hoppas det är fixat vid det här laget Citera
Lars Oscarsson cmc383 February 9, 2007 Report February 9, 2007 Å nu vaknade jag oj oj hur skall jag klara framtiden. Citera
pools February 9, 2007 Author Report February 9, 2007 Jo då, det var packningen, men det är fixat sedan länge.Orsaken till att packningen läckte beror nog på att jag flera gånger haft losspumpen för att modifiera den. Jag har satt in en el-pump vid tanken och kopplatbort mekanismen och backventilerna i originalpumpen så att bränslet kan gågenom originalledningarna och pumpen. Bara för att det ska se ut som original.Mycket läcker bil för övrigt - som du får ha ifred för mig! Hade varit en fyrväxlad manuell låda i så hade jag övervägt att sno den... WinkEller inte! GT-cabbarna med 390 är väl rätt ovanliga?Jag vet inte hur många som byggdes. Men det kan någon här på forumet säkertupplysa om, flera medlemmar har mycket bra koll på sådant. Den är dessutomX-kodad vilket gör den nästan unik. Är dock modifierad med skivbromsarfram och fyrportare.Måste nog hänga på fler hänglås på garaget så att ingen kan ta sig in. Harfaktiskt haft inbrott i den för några år sedan. Hade glömt att låsa passagerardörren.Amatörer, då dom inte visste vad dom tog sig in i. Var bara intresserad avstereon som dom dessutom inte fick loss.Mvh. Citera
Fredrik fd 863 February 9, 2007 Report February 9, 2007 Har faktiskt haft inbrott i den för några år sedan. Hade glömt att låsa passagerardörren.Amatörer, då dom inte visste vad dom tog sig in i. Var bara intresserad av stereon som dom dessutom inte fick loss.Mvh.Måste varit en trång sektor av intresserade köpare på den strereon, va?Jag menar den passar ju inte direkt in i en 740 eller Golf. Undrar hur de tänkte?Eller det kanske inte var den strereon som sitter där nu. Citera
pools February 9, 2007 Author Report February 9, 2007 Nej det var en modern CD-spelare som satt i originaluttaget. Den är numerautbytt mot en originalradio som enbart fungerar som strömbrytare för CD-MP3-spelare som sitter gömd i handskfacket. Citera
Ronnie S February 10, 2007 Report February 10, 2007 Jag vet inte hur många som byggdes. Men det kan någon här på forumet säkert upplysa om, flera medlemmar har mycket bra koll på sådant. Den är dessutomX-kodad vilket gör den nästan unik. Det gjordes totalt 733 Mustanger med X-code (390-2V) 1968, samtliga med C-6 automatlåda. Av dessa var 67 st cabbar. Det framgår dock inte hur många av dessa som var GT. Hur som helst är det en ganska sällsynt Mustang du har.(Uppgifterna har jag slagit upp i Kevin Martis bok "Mustang by the numbers 1967-73".) Citera
Nenne February 10, 2007 Report February 10, 2007 I "Mustang Production Guide", Vol. 2, står det att läsa:"X-Code Mustangs were built in all three plants in all body styles. Some were GT's whole some were California Specials. Some were both, and yet most were neither"X-Code Registry (fortfarande aktivt ?, jag vet inte)Keeper: Marc SchultzPhone: (561) 996-5520address:1968 X-code Registry582 Ranchero Rd., Ste. 1Belle Glade, FL 33430 Citera
pools February 10, 2007 Author Report February 10, 2007 Tack för upplysningarna!Detta börjar bli intressant. 67 byggda, av dessa kanske bara en tredjedel var GT.En av 22, fan, jag har nog en ganska unik bil. Undrar om jag borde återställaden till helt original?Nej förresten, jag gillar min bil bäst som jag har byggt den. Originalbilar finnsdet tillräckligt av.Eller? (En av 22?)Jag har fått griller i huvet!!!Vad gör man nu.... Citera
Lars Oscarsson cmc383 February 10, 2007 Report February 10, 2007 Hej.Ha den som du vill ha den, det är ändå du som skallleva med bilen, mycket länge till förståss. Den dagen du tänker avyttra så räcker det med att det finns dokument på det som är av intresse. Jag menar fakta på hur den skulle se ut som renoriginal, ett plus är att alla delar som kanske ärbortagna och som kanske ligger i gömorna finns kvar. Citera
pools February 10, 2007 Author Report February 10, 2007 Hej Lars!Tack för dom orden, jag ville nog höra just dom!Jag har kvar det mesta av delarna utom 2-portaren, men en sådan är noginte så svår att få tag i.Kanske blir jag tvungen att sälja den även om jag inte vill, min son behövermassor med pengar för sin utbildning som han gör i Sydafrika. Han förverkligarsin pojkdröm sen tio-årsåldern. Att bli helikopterpilot.Min pojkdröm var att äga en Mustang. Men jag gör vad som helst för att hanockså ska kunna förverkliga sin. Även om jag måste sälja Mustangen.Fast han får väl betala tillbaka med god ränta.(Han är nu klar med utbildningen, och jobbar som pilot. Och han har nu börjatbetala tillbaka, jag behövde inte sälja) Mvh Citera
Recommended Posts