Jump to content

Recommended Posts

  • 2 weeks later...

Tack så mycket!

Är ganska stolt över min gamla pojkdröm. Men det dyker alltid uppnya småfel, just nu läcker bränslepumpen bensin. Måste byta en packning.

Mvh.

  • 7 months later...
Tack så mycket!

Är ganska stolt över min gamla pojkdröm. Men det dyker alltid uppnya småfel, just nu läcker bränslepumpen bensin. Måste byta en packning.

Mvh.

Jo det brukar väl vara så, med tiden upptäcker man nästan alltid små men irriterande detaljer man inte är riktigt nöjd med.

Mycket läcker bil för övrigt - som du får ha ifred för mig! Hade varit en fyrväxlad manuell låda i så hade jag övervägt att sno den... ;)

Eller inte! GT-cabbarna med 390 är väl rätt ovanliga?

Hej.

Håller med tidigare inlägg, mycket snygg Mustang cab, skulle

kunna tänka mig en sådan också. 8)

Att bensinpumpen läcker är nog inte packningsfel troligen

hål i gjutningsmatrialet, bytt hela pumpen, det är inte ovanligt

att gotset i pumpen blir skadat. ;)

IBLAND ÄR DET BRA ATT KOLLA NÄR INLÄGGEN ÄR SKRIVNA

INNAN MAN SVARAR. :oops::?:shock::(:roll:

Att bensinpumpen läcker är nog inte packningsfel troligen

hål i gjutningsmatrialet, bytt hela pumpen, det är inte ovanligt

att gotset i pumpen blir skadat. ;)

Det var i juni han hade läckaget, hoppas det är fixat vid det här laget ;)

Jo då, det var packningen, men det är fixat sedan länge.

Orsaken till att packningen läckte beror nog på att jag flera gånger haft loss

pumpen för att modifiera den. Jag har satt in en el-pump vid tanken och kopplat

bort mekanismen och backventilerna i originalpumpen så att bränslet kan gå

genom originalledningarna och pumpen. Bara för att det ska se ut som original.

Mycket läcker bil för övrigt - som du får ha ifred för mig! Hade varit en fyrväxlad manuell låda i så hade jag övervägt att sno den... Wink

Eller inte! GT-cabbarna med 390 är väl rätt ovanliga?

Jag vet inte hur många som byggdes. Men det kan någon här på forumet säkert

upplysa om, flera medlemmar har mycket bra koll på sådant. Den är dessutom

X-kodad vilket gör den nästan unik. Är dock modifierad med skivbromsar

fram och fyrportare.

Måste nog hänga på fler hänglås på garaget så att ingen kan ta sig in. Har

faktiskt haft inbrott i den för några år sedan. Hade glömt att låsa passagerardörren.

Amatörer, då dom inte visste vad dom tog sig in i. Var bara intresserad av

stereon som dom dessutom inte fick loss.

Mvh.

Har faktiskt haft inbrott i den för några år sedan. Hade glömt att låsa passagerardörren.

Amatörer, då dom inte visste vad dom tog sig in i. Var bara intresserad av stereon som dom dessutom inte fick loss.

Mvh.

Måste varit en trång sektor av intresserade köpare på den strereon, va?

Jag menar den passar ju inte direkt in i en 740 eller Golf. Undrar hur de tänkte?

Eller det kanske inte var den strereon som sitter där nu.

Nej det var en modern CD-spelare som satt i originaluttaget. Den är numera

utbytt mot en originalradio som enbart fungerar som strömbrytare för CD-MP3-

spelare som sitter gömd i handskfacket.

Jag vet inte hur många som byggdes. Men det kan någon här på forumet säkert upplysa om, flera medlemmar har mycket bra koll på sådant. Den är dessutom

X-kodad vilket gör den nästan unik.

Det gjordes totalt 733 Mustanger med X-code (390-2V) 1968, samtliga med C-6 automatlåda. Av dessa var 67 st cabbar. Det framgår dock inte hur många av dessa som var GT. Hur som helst är det en ganska sällsynt Mustang du har.

(Uppgifterna har jag slagit upp i Kevin Martis bok "Mustang by the numbers 1967-73".)

I "Mustang Production Guide", Vol. 2, står det att läsa:

"X-Code Mustangs were built in all three plants in all body styles. Some were GT's whole some were California Specials. Some were both, and yet most were neither"

X-Code Registry (fortfarande aktivt ?, jag vet inte)

Keeper: Marc Schultz

Phone: (561) 996-5520

address:

1968 X-code Registry

582 Ranchero Rd., Ste. 1

Belle Glade, FL 33430

Tack för upplysningarna!

Detta börjar bli intressant. 67 byggda, av dessa kanske bara en tredjedel var GT.

En av 22, fan, jag har nog en ganska unik bil. Undrar om jag borde återställa

den till helt original?

Nej förresten, jag gillar min bil bäst som jag har byggt den. Originalbilar finns

det tillräckligt av.

Eller? (En av 22?)

Jag har fått griller i huvet!!!

Vad gör man nu....

Hej.

Ha den som du vill ha den, det är ändå du som skall

leva med bilen, mycket länge till förståss. :)

Den dagen du tänker avyttra så räcker det med att

det finns dokument på det som är av intresse. :roll:

Jag menar fakta på hur den skulle se ut som ren

original, ett plus är att alla delar som kanske är

bortagna och som kanske ligger i gömorna finns kvar. 8)

Hej Lars!

Tack för dom orden, jag ville nog höra just dom!

Jag har kvar det mesta av delarna utom 2-portaren, men en sådan är nog

inte så svår att få tag i.

Kanske blir jag tvungen att sälja den även om jag inte vill, min son behöver

massor med pengar för sin utbildning som han gör i Sydafrika. Han förverkligar

sin pojkdröm sen tio-årsåldern. Att bli helikopterpilot.

Min pojkdröm var att äga en Mustang. Men jag gör vad som helst för att han

också ska kunna förverkliga sin. Även om jag måste sälja Mustangen.

Fast han får väl betala tillbaka med god ränta.

(Han är nu klar med utbildningen, och jobbar som pilot. Och han har nu börjat

betala tillbaka, jag behövde inte sälja) :P:P:P

Mvh

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...