June 3, 200618 yr comment_29456 hej jag undrar om det inte skall sitta ett lager eller bussning i bakkant på vevaxel mot växellådan (har en automat C6) det finns splines på axeln från lådan jag förstår inte varför?? PS motorn är en 351c 4v Gunnar
June 3, 200618 yr comment_29459 Hade du en manuell växellåda så skulle det sitta en lagerbussning där som styr växelådans ingående axel.Nu har du en automat och därför går istället turbinens styrning in i detta utrymme.Den behövs inte vara lagrad eftersom turbinen snurrar i samma varvtal som motorn.Kallas även för "Crank pilot".
June 4, 200618 yr Author comment_29484 Hade du en manuell växellåda så skulle det sitta en lagerbussning där som styr växelådans ingående axel.Nu har du en automat och därför går istället turbinens styrning in i detta utrymme.Den behövs inte vara lagrad eftersom turbinen snurrar i samma varvtal som motorn.Kallas även för "Crank pilot".TACk nu kan jag sätta i motorn efter 12 år Gunnar