Jump to content

c4 kickdown ur funktion samt rinner över.


Recommended Posts

Hej

Jag har en 289 c4 från -67 lådan är renoverad för en tid sen och fungerar bra förutom kickdownen. När jag köpte bilen satt det inget stag till kickdownen så jag svetsade dit ett efter det fungerade kickdownen en gång sen verkar axeln ha vridit sig och den fjädrar nu tillbaka istället för framåt (alltså tvärt om vad den gjorde tidigare).går detta att laga med lådan på plats eller måste den rivas?

Mitt andra problem har uppträtt på senare tid. oljan rinner över i oljesticksröret när motorn är igång, även med neutralen i. Är det någon ventilation som har korkat igen eller varför gör den detta (obs det är inte för mycket olja i lådan).

Lådan behöver inte vara orginal eftersom ett orginalfilter från usa inte passade, trågpackningen är den samma.

Hoppas ni förstår vad jag menar.

Mvh Sebastian

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...
När jag köpte bilen satt det inget stag till kickdownen så jag svetsade dit ett efter det fungerade kickdownen en gång sen verkar axeln ha vridit sig och den fjädrar nu tillbaka istället för framåt (alltså tvärt om vad den gjorde tidigare).går detta att laga med lådan på plats eller måste den rivas?

Fattar inte vad som hänt! Troligen har fästörat hoppat 90 grader på den ingående axeln.....Hur nu den kan hända? :)

Axeln går bara att demontera innefrån och den kan inte gått fel inuti lådan.

Kolla reglaget på utsidan som har en fyrkantigt hål där axeln sitter.

Kanske blivit runt och hoppat fel!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...