Jump to content

nått värde i beg avgassystem gt99?


mrmix

Recommended Posts

finns de nå värde i ett komplett beg avgassystem från en 4,6L gt 99?? ska in på ferrita i helgen å bygga nytt hela vägen, tänkte om de går å sälja de gamla å få några kr för de? inge missljud eller liknande i det, har inte kollat under om de e nå skavt eller liknande men utgår från att de e i bra skick,

Link to comment
Share on other sites

finns de nå värde i ett komplett beg avgassystem från en 4,6L gt 99?? ska in på ferrita i helgen å bygga nytt hela vägen, tänkte om de går å sälja de gamla å få några kr för de? inge missljud eller liknande i det, har inte kollat under om de e nå skavt eller liknande men utgår från att de e i bra skick,

Helt klart finns det ett värde. Jag gav tex 4500kr för en begagnad orginal xpipe med fyra catalysatorer från en 1994a. =(

Mvh

//Tommy

Link to comment
Share on other sites

värdet finns ju där, OM du hittar en köpare, kan ju vara någon som tycker mullret från deras bytta system låter för mycket.

men eftersom den är såpass ny och sällan en 99+ används i snö och slask så är det nog svårt att hitta en köpare som byter för att det andra har gått sönder.

men sätt ut en annons, men tror det blir svårsålt.

Link to comment
Share on other sites

Tycker personligen du ska behålla systemet. Du kommer garanterat tröttna på mullret.. var så säker :-/

Det är inte helt ovanligt, har sålt ett system till en här på forumet som tyckte sitt flowmaster lät för mycket, ett Steeda "made by Borla" passade bättre i hans smak, jag byter ut mitt system från summit till ett från magnaflow för att det gamla låter lite för mycket.

men avgassystem är högst personligt, jag gillar lite muller vid tomgång, sen ska det låta ordentligt vid gaspådrag, men när man kör i 110km/h får det gärna inte "dröna" så mycket som vissa system gör...

Avgassystem är svårt och ska man bli helt nöjd ska man nog betala ganska mycket pengar...

Link to comment
Share on other sites

ferrita bygger efter önskemål, mina önskemål är att de ska gå tyst men ha maximalt flöde, deras kattar bland annat är överlägsna allt ja testat hitils, hade flowmaster på jeepen, lät förjävligt, bytte till ferrita som gick tystare och bättre respons gav det, samt att ferritat är betalt sedan 1 år tillbaka ca (skulle haft de på trans am'en)

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...