Jump to content

äntligen reggad, + är dessa jävligt halfotade??


mrmix

Recommended Posts

äntligen släppte besiktningsmannen igenom bilen :) raka spåret hem å plocka bort de ofantligt fula blinkers ja hade på bilen ;) så nu kan man börja bygga på allvar, tanken e ju bland annat å trimam den en bra bit, men när ja åkte hem igår från jobbet så hade det regnat nån timme innan så vägbanan va lite blöt, och jag är förvånad/bekymrad, de sitter orginal 17" hjul på, nya däck, men de spann å gick jävligt brett på 1an,2an,3an och en liten bit på 4an, ja menar så mycke mos e de ju inte i dessa, kan de va ett tecken på att de e nå knas med diffen?? eller e de bara så kass väghållning i dessa så den inte får nå vidare fäste, visst ja släppte ju inte direkt av på gasen när de började gå bret utan såg min chans å drifta typ 300 m samt en gång till upp över en bro :) *jävligt kul med bakhjulsdrift* för om den e så lättfotad med org effekten va händer då med 500hk/kompressor?? kommer ja bara kunna åka med klistrade slicks soliga sommardagar då?

Link to comment
Share on other sites

Grattis för besiktningen, alltid lika skönt när det är avklarat!

Min mammas gamla 940 turbo kunde spinna på 1:an, 2:an och 3:an i regn, det satt 225:or bak på den. Vad är det för märke och storlek på dina däck?

Link to comment
Share on other sites

Grattis för besiktningen, alltid lika skönt när det är avklarat!

Min mammas gamla 940 turbo kunde spinna på 1:an, 2:an och 3:an i regn, det satt 225:or bak på den. Vad är det för märke och storlek på dina däck?

KOlla även hur gamla däcken är! Däck är en färskvara och gummit blir ju sämre med åren. Det har jag fått erfarenhet av, som dag och natt.

Sedan beror det ju på hur du kör, dumpar du kopplingen och ger full gas så spinner det garanterat :D

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...