k-codekowboy August 12, 2003 Report August 12, 2003 Jag undrar om någon kan ge tips om en eller flera riktigt bra böcker om Mustang och om det finns någon bok som behandlar Fastbackmodeller separat?Mvh/ Tony Citera
Lars Oscarsson cmc383 August 12, 2003 Report August 12, 2003 Hej Tony.Det finns väldigt många böker om Mustang både för info ocholika renovering.Är det någon speciel årmodell som du söker fakta om?Mustang Monthly Magazine har givit ut en stor serie avfakta böker.Bökerna går under namnet HOW-TO i olika volymer ochhar i varje volym har fakta och upplysningar.Dessa böker kan du få tag i hos AB Sven Ullman i Uppsalakolla Mustang klubbens länkarkiv. :wink: Citera
k-codekowboy August 14, 2003 Author Report August 14, 2003 Tack för tipset Lars. Jag söker för tillfället litteratur som tar upp Fastbackmodeller, under vilka år de tillverkades, vilka options som fanns respektive år - kort sagt en massa data vilka kan hjälp mig vid ev. köp av bil. Citera
Johnny Ahlberg August 14, 2003 Report August 14, 2003 Hej.Om det är en bok med fakta du är ute efter,kan jag rekomendera Mustang Red Book av Peter C Sessler.Den tar upp alla modeller,med fakta om tillverkade antal,vilka options som man kunde välja hur man läser vincoden mm .Dessutom är den gjord i ett behändigt pocketformat,bra att ha med i fickan om man skall åka och kolla in ett objekt till salu t.ex.MVH Johnny Citera
k-codekowboy August 14, 2003 Author Report August 14, 2003 Hej Johnny,jag ska absolut kolla upp den. Passar på att tacka alla för de bra tips jag fått om Mustangböcker!! Mvh/ Tony Citera
Ronnie S August 15, 2003 Report August 15, 2003 En annan bra bok är "Mustang recognition guide" som visar årsmodellerna 64 1/2 tom 1973, och ganska ingående visar skillnaderna mellan olika varianter. Den behandlar alla karossmodeller, dock. Citera
göran cmc 302 August 15, 2003 Report August 15, 2003 Hej grabbar,Titta på hemsidan under TEKNIK, där finns litteraturhänvisningar.Har ni andra bra böcker så hör av Er så plockar vi dit dom också Citera
Recommended Posts