Mustangen hade för sin tid ganska hygglig väghållning,det som begränsade var däcken som fanns på den tiden.Köpte 1973 en -66 ht med 289 /C4 för 6000:-.Hade skivbromsar med servo,men ej servostyrning.Tidigare ägare hade monterat bredare alufälgar ( JP fälgar, femekrade kultfälgar tillverkade i Eskilstuna ).Med en gasglad yngling på 19 år fick den bekänna färg,minns en gång då jag blev stoppad av polisen utanför Sala,efter en stund kom det en bil med två riktigt ilskna snutar som hade försökt jaga i kapp mig under ca 4 mil,men inte lyckats så dom hade anropat en patrull som inväntade och flaggade in mig.lyckades snacka ner det till 20km för fort,så jag klarade lappen ,bytte in den året efter mot en -65 cab,den hade orginalfälgar och däck och servostyrning,betydligt sämre på vägen.Det var ju en viss teknik om man skulle köra riktigt fort med en jänkare.Det gick ganska brett ibland och man fick använda vridet till att gasa sig på sladd genom kurvorna,lite som dom kör drifting nu för tiden. Kommer ihåg en gång vi var nere i Vadsten och raggade med polarens -64 Galaxie med 390,lokala raggarna med sina trimmade Amazoner och PV utmande oss på race på en vägsträcka där dom testade sina bilar,ca 2 mil slingrig landsväg,och ingen hade kört den sträckan snabbare än oss tidigare dom blev klart långa i ansiktet Tänk också på en sån som Bosse Ljunfeldt som tävlade med Falcon och Mustang,hade hastighetsrekord på vissa sträckor som inte slogs förrän dom började köra fyrhjulsdrivet