Jump to content

Johnny Ahlberg

Medlemmar
  • Inlägg

    40
  • Blev forummedlem

  • Senaste besök

Senaste Profilbesöken

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

Johnny Ahlberg's Achievements

Nybörjare

Nybörjare (1/14)

0

Omdömespoäng

  1. Har köpt från VP på sprayburk
  2. http://www.motormagasinet.se/alla/idag-presenteras-nya-ford-mustang/
  3. Kan bara hålla med,finns det något bättre än att dra några pilsner och lyssna på lite tung blues. Två av mina favoriter är John Campbell och Omar Dykes, spelar även med ett band Omar Dykes and the Howlers Johnny
  4. Även europeiska Ford typ Granada Taunus hade den typen av spak
  5. Hej Har en ny kontakt liggandes om du är intresserad Ford orginal MVH Johnny
  6. Hej! Lite svårt att se på bilden,men jag tycker det ser ut som det är fel stötfångare,ser för bred ( djup ) ut och även hörnan ser för stor ut,vet dock av erfarenhet att vissa reprostötfångare har usel passform,har haft problem just till -67 att den varit för vid så hörnfästena inte stämmer MVH Johnny
  7. "spikarna finns inte att köpa vad jag vet,går bra att använda små rostfria skruvar i stället MVH Johnny
  8. Hej! Har du en bil med trummbromsar bak skall bromsbackarna justeras upp först,sen kan man justera på vajrarna om det behävs,spänn inte för hårt bara,då blir det bara sämre och trögt att dra upp spaken MVH Johnny
  9. Mustangen hade för sin tid ganska hygglig väghållning,det som begränsade var däcken som fanns på den tiden.Köpte 1973 en -66 ht med 289 /C4 för 6000:-.Hade skivbromsar med servo,men ej servostyrning.Tidigare ägare hade monterat bredare alufälgar ( JP fälgar, femekrade kultfälgar tillverkade i Eskilstuna ).Med en gasglad yngling på 19 år fick den bekänna färg,minns en gång då jag blev stoppad av polisen utanför Sala,efter en stund kom det en bil med två riktigt ilskna snutar som hade försökt jaga i kapp mig under ca 4 mil,men inte lyckats så dom hade anropat en patrull som inväntade och flaggade in mig.lyckades snacka ner det till 20km för fort,så jag klarade lappen ,bytte in den året efter mot en -65 cab,den hade orginalfälgar och däck och servostyrning,betydligt sämre på vägen.Det var ju en viss teknik om man skulle köra riktigt fort med en jänkare.Det gick ganska brett ibland och man fick använda vridet till att gasa sig på sladd genom kurvorna,lite som dom kör drifting nu för tiden. Kommer ihåg en gång vi var nere i Vadsten och raggade med polarens -64 Galaxie med 390,lokala raggarna med sina trimmade Amazoner och PV utmande oss på race på en vägsträcka där dom testade sina bilar,ca 2 mil slingrig landsväg,och ingen hade kört den sträckan snabbare än oss tidigare dom blev klart långa i ansiktet Tänk också på en sån som Bosse Ljunfeldt som tävlade med Falcon och Mustang,hade hastighetsrekord på vissa sträckor som inte slogs förrän dom började köra fyrhjulsdrivet
  10. Några tips jag rekommenderar Universal studios, Knotts berry farms ,Disneyland,Magig mountain,och om det passar in så brukar det vara ett stort swap på Pomona typ i gång per Månad,kom ihåg att avstånden är enorma mot vad vi är vana vid,och allt är gigantiskt,bara Disneyland tar ett par dagar om man ska hinna med allt. Trevlig resa Johnny
  11. Hej! Har en del begagnade liggandes,kanske dom är bättre än dina ? MVH Johnny
  12. Kan det vara så att knappen måste hållas i intryckt läge en stund för att stänga av ? Har haft den funktionen på någon apparat tidigare
  13. Till 65-66 har jag bara högersidan till 67-68 finns både höger och vänster främre och bakre sidorutor,hör gärna av dig om intresse finns det är fler som verkar sugna,så först till kvarn gäller
  14. Har skrotat 3st högerdörrar till 65-66 ht har rutor ventrutor hissar låsmekanismer mm Hör av dig om intresse finns,säljer billigt,ligger bara och skräpar annars MVh Johnny 0707355612
×
×
  • Create New...