Jump to content

Brytarlöst


Ante

Recommended Posts

Ja då har man varit ute på en liten resa!! Mätarna for i botten och bilen stannade? Batteriet (optima) exploderade tänkte då jaha då får man byta batteriet sen är de bara att åka men så var de inte utan de visar sig att min Ignitor ll ( och Flame trowel spole) har brunnit upp också? FAN alldeles svart och luktade plast.

Då undrar jag vad kan ha hänt?

Ok kortis i batteriet (ca 10år gammalt) men varför brann Ignitorn upp? Kan tillägga att jag har inget förkopplingsmotstånd vilket jag hade tidigare på min mallory fördelar med dubbelbrytare. Måste jag ha de när jag har brytarlöst?

Mvh

Ht-66 289 c4

Link to comment
Share on other sites

Ja det är väll elektronikens stora nackdel när det blir ett överslag/kortslutning.

Det är känsligt och väldigt lite kan räcka för att det ska balla ur.

Ignitor är annars ganska tåligt vad jag hört.

Själv har jag varit med om Mallory Unilite brytarlösa fördelare som verkar gå upp i rök väldigt lätt om man är ovarsam med batteriet och laddning.

Men det är bara köpa ny Ignitor.

Med Ignitor ska du inte ha förkopplingsmotstånd så det är helt rätt.

Motstånd används enbart till brytare som inte tål full kräm.

Föresten det här med Optima batterier!

Är det vanligt att de sprängs eller kokar över? Tycker jag ofta hör talas om problem med Optima.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Hade liten förhoppning att få ut på garantin på ignitorn. Men då de visade sig att generatorn har överladdat så gällde inte garantin! Tydligen har relä rasat för generatorn låg och ladda ca 16,3. Kanske man ska ha den avsäkrad?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...