Jump to content

Den gick igenom!

Fredde77

Recommended Posts

Fasen vad nöjd jag är! Var och besiktade i dag klockan 09.00 och bilen gick rakt igenom :--:--:--

Nu blir det mustangåka resten av sommaren. Varje dag! :lol::lol:

Bör även tillägga att jag skruvade fast de sista skruvarna på bilen i går kväll :oops:

/Fredde

Kanon!

Låter som du stressa rejält? ;)

Kontrolldra dina snygga fälgar så du inte råka ut för det som hände mig för några år sedan.

Jag tokmekade till midnatt dan innan besiktning.

Besiktningen gick sen bra men på vägen hem lossnade ena bakhjulet i en omkörning i 110km/h men hjulet hängde kvar i en mutter på 2-3gängor så jag precis lyckades få stopp på ekipaget på vägen

:oops:

Alla fälgar hade jag glömt bort att dra. *skäms*

Ha en skön glidarsommar! 8)

Låter som du stressa rejält? ;)

Det är mitt "mantra" Per :lol:. Jag har dock lovat mig själv att ta det lugnt på mustangfronten till vintern.

Läskig historia. Mina hjul sitter fortfarande kvar. Men jag förstår innebörden i det hela. Förra sommaren, då jag ställde in tändningen, använde jag ett vanligt spärrskaft på vevaxeln för att manuellt dra runt motorn till dödpunktsläget. När allt var inställt hoppade jag in i bilen och startade. Naturligtvis satt spärrskaftet kvar på vevaxeln. Det vara bara ren tur att jag inte slog sönder kylaren eller ngt annat.

Nu skall det i alla fall glidas hela sommaren igenom (om inget havererar dvs). Tänkte även ta en tur ner till Classic Car Week i Augusti. Power meet tycker jag verkar vara lite läskigt. Får åka ner dit längre fram i tiden då man fått lite mer hår på bröstet ;)

/Fredde

Fan va snygg bil, grattis och kör försiktigt... :P

Tack detsamma! Skall nog ut och lufta den ikväll också. Strålande väder häruppe. Sedan blir det en belöningspilsner i solstolen 8) .

Bör även tillägga att bilden på bilen är ett par år gammal och att det blivit några uppdateringar sedan dess. Inget drastiskt. Bara finjusteringar.

/Fredde

Jag har alltid haft lite svårt för 71-73 modellerna, men jag har sakta ändrat uppfattning om dom ,Och nu när jag ser din så är jag omvänd..Kanon snygg Musse. ;)

Jäkligt snygga fälgar också, Vad heter fälgarna :?:

Power meet tycker jag verkar vara lite läskigt. Får åka ner dit längre fram i tiden då man fått lite mer hår på bröstet

Åk ner till Power Meet du. Ju fler vi blir desto bättre. Power Meet är skitkul. Och hår på bröstet behövs inte. Du förstår när du är där.

Mvh

Morsning,

Får tacka allra ödmjukast för de positiva kommentarerna om min bil.

De flesta 71-73:or som finns i Sverige är Mach 1:er. Jag tror till och med att det byggdes fler sådana än Sportsroofen. Därför är det extra roligt att ha just en sådan.

Fälgarna är American Racing 200S. Se länk;

http://www.americanracing.com/wheels/de ... &section=V

Bilen är lackad någon gång under 80-talet. Enligt uppgift från tidigare ägare blev det något fel vid beställningen för orginalfärgen på bilen är gräddvit. Här är en bild som visar orginalfärgen på den tiden då min far ägde bilen (1971-1977).

/Fredde

Fortfarande lika snygg, kul att några får ut sina bilar...

Längtar... :--:--

Tack för komplimangen och för instruktionerna som jag fick av dig i höstas angående golvbytet. Blev riktigt, riktigt bra. Nu är bilen snart totalt rostfri i bottenplattan.

/Fredde

Fortfarande lika snygg, kul att några får ut sina bilar...

Längtar... :--:--

Tack för komplimangen och för instruktionerna som jag fick av dig i höstas angående golvbytet. Blev riktigt, riktigt bra. Nu är bilen snart totalt rostfri i bottenplattan.

/Fredde

Det är alltid roligt när man kan hjälpa andra,

Tänk när en annans blir totalt rostfri i golvet :--