Jan-Eric July 7, 2006 Report Share July 7, 2006 Hej,har en manuell 4vxl 65a. Ska bara byta damasker men blir osäker på hur jag tar bort spaken (eller knoppen + backspärren) för att trä på den. På min gamla amazon var hela spaken gängad men hur är det här? Någon som vet, innan jag lyckas ha sönder ngt.../Janne31°, tropiska nätter och cabväder! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lars Oscarsson cmc383 July 7, 2006 Report Share July 7, 2006 Hej.Växelspaken sitter med två bult under damasken, om duhar damasken skruvad direkt på kardantunneln är detinte något större problem att byta. Skuva bort de fyra skruven som håller kromsargen ochdamasken, sedan ger det sig själv, tror du klarar att byta utan problem. Har du konsoll så kan det bli lite krångligare men intemer, principen för byte av damask blir att lossa två skruvtill, lyft konsoll luckan i nederdelen av facket sitter detvå skruven för att kunna lyfta locket, locket sitter meden påskjuts klämma i bakkant. När väl locket är borta så sitter damasken med fyra skruvigen lossa dessa skjut upp damasken på spaken och skruvabort de två bultarna som håller spaken, resten är en lekoch återmonteringen är i bakvänd ordning. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jan-Eric July 7, 2006 Author Report Share July 7, 2006 Tusen tack för snabbt och bra svar! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jan-Eric July 17, 2006 Author Report Share July 17, 2006 Fixat.Fast det visade sig att det var enklare att lossa växelspaks-knoppen och bända damasken över backspärren. Foten på växelspaken var större och hade blivit svårare. Det kändes som att vilken väg jag än valde var det risk för att damasken skulle spricka men den höll.Blev finfint och jag tackar än en gång för tipsen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Logga in för att kommentera
You will be able to leave a comment after signing in
Logga In Nu