Jump to content

export av mustang


Recommended Posts

Tjena!

var uppe på power meet i helgen och fram kom en tysk som blev toksugen på min -65 HT så nu lyder frågan: Har någon här erferenhet av export av bil?, vad krävs?, vilka är mina skyldigheter?, betalning?, etc etc...... alla svar är av intresse

mvh Robert

Link to comment
Share on other sites

för dig är det "bara" att sälja bilen.... OCH se till att pappren blir inskickade!.... sålt en bil till Åland, och en till Norge, inga problem förutom att den till Åland skulle de skicka in pappren på, vilket dröjde ett tag... (de påstod att de var tvugna att ha pappren med för att få tulla in bilen.)

Link to comment
Share on other sites

okidoki -alltså som i vanlig ordning skicka in till vägverket och skicka med del 2 till köparen....... super!!! bara att sälja alltså........

tack för snabbt svar!

När jag sålde min Supra till en i Finland så var jag tvungen att skicka in mina registreringsskylltar till Vägverket. Detta för att bilen skulle bli avregistrerad på mig, samt något sorts av intyg att den förts ut av landet, tex tullhandlingar ifrån landet!

Link to comment
Share on other sites

Givitvis utgår jag ifrån att du har slantarna i handen innan du gör något?

(Och inga intyg om betalning i framtiden.) Det finns förfalskningar på intyg som ser väldigt bra ut, men är värda noll.

Dessutom har tyskarna har lite andra regler än vad vi är vana vid.

Men med hederliga tyskar är det inga bekymmer. Jag jobbar med dom dagligen sedan 20 år.

Lycka till :--

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...