lennart lundberg July 26, 2006 Report July 26, 2006 Hej igen.Var ute i en ny kraftig regnskur och det droppade in ingen men inte lika mycket som tidigare. Tyvärr så räckte det inte att täta mellan den rostfria listen och gummilisten i överkant av framrutan. Fällde upp cabben efter att jag hade kört i bilen i garaget och såg att det var blött mellan ramen och cabben. Det läcker mellan cabbens främre list samt gummilisten som trycks ner och ihop mot ramen när cabben späs fast. Det borde bli tätt men står förmodligen inte emot fartvindens tryck ”ca 70-80 km” utan vattnet pressas in ändå, tillräckligt mycket för att det ska vara störande. Gummilisten är inte torr och sprucken men är 4år eller äldre. Vad gör man?Tacksam för nya tips. Lennart CMC 1507 Citera
pools July 27, 2006 Report July 27, 2006 Hej!Ja du, detta är tydligen ett problem som vi får leva med. Jag har sammaproblem själv och har provat byta lister, sätta in tjockare lister o.s.v. medsamma resultat, det läcker in. Jag har en kompis som har en Cougar ochhan har samma problem. Förmodligen är cab-ramen åldrad och mjuk, ochbussningar och leder utslitna. Det blir nog inte bättre förrän man byter helacab-ramen. Men det blir nog svårt att hitta en ny, det tillverkas ju inga.Mvh. Citera
Recommended Posts