Svedis August 6, 2006 Report August 6, 2006 Kollade igår den 38 år(?) gamla hastighetsmätaren mot GPS. Ta mig tusan, den visade exakt vid 50, 70 och 90 km/h!! Mer exakt än på min moderna Volvo som visar 2-3 för mycket! Citera
tomarc August 8, 2006 Report August 8, 2006 Fast det är nog väldigt olika...jag kollade min 40år gamla hastighetsmätare med GPS och den visade 10-15% för mycket, rena glädjemätaren Detta trots att jag tror att jag har "rätt" storlek på däck osv.Felet i hastighetsmätaren påverkar ju även sträckan, varför jag har högre bensinförbrukning än vad jag trodde /Thomas Citera
MrTurbo_1645 August 8, 2006 Report August 8, 2006 Jag hoppas kunna skaffa mig en "ActiveGPS" snart, den visar ju hastigheten väldans exakt. Uppdaterar iofs "bara" en gång per sekund så några acctest är den ju inte lämpad för. När vi kollade av mätaren i Mustangen mot den i vår 855 så vidade de så got som exakt lika, så räknar med att det e lite glädjemätare. Citera
Lars Oscarsson cmc383 August 9, 2006 Report August 9, 2006 Hej.Oftast så är det mer fel än rätt orsaken är att vianvänder olika typ av storlek på däck. Citera
MrTurbo_1645 August 15, 2006 Report August 15, 2006 Hej.Oftast så är det mer fel än rätt orsaken är att vianvänder olika typ av storlek på däck.Tur att satelliterna inte bryr sig om däckdim. Blir nog standard med gps i nya bilar. Borde bli det i vart fall. Citera
Svedis August 16, 2006 Author Report August 16, 2006 Men du får lite problem i alla tunnlar!! Ingen satellitkontakt ställer till det.Sedan har ju alla gps:er lite starttid innan man får kontakt. Men skoj är det ( den varnar för alla fartkameror). Citera
MrTurbo_1645 August 16, 2006 Report August 16, 2006 Men du får lite problem i alla tunnlar!! Ingen satellitkontakt ställer till det.Sedan har ju alla gps:er lite starttid innan man får kontakt. Men skoj är det ( den varnar för alla fartkameror)."ActiveGPS" ja, snackade med killarna i Allingsås som gör dem, två månaders leveranstid på dem nu. De är poppis de små rackarna. Fartkameror brukar inte vara någre problem, jag vill bara veta min ärliga hastighet. =) Citera
Recommended Posts