August 18, 200321 yr comment_1996 Jag hörde av någon att man var tvungen att byta bälten till europeiska enligt bilprovningen, kan detta stämma? Och i så fall, var kan man beställa sådana?
August 26, 200321 yr comment_2076 har besiktigat min 95:a utan problem sedan import 99, skulle detta vara någon ny regel eller?
March 25, 200421 yr comment_4976 Hej.Jag undrar vad du grundar detta med att byta bälten på Har haft en 93 T-Bird LX med original bälten aldrig varit några problem med dessa.Det stora problemet var att inte bältet låser när besiknings-gubben rycker i bältet. Det har alltid varit en lång förklaring varför det inte låsernär man rycker i det, se verkstadsbok.Förklaringen är att man måste köra i ca 25 km och tvärnitamed en person i sätet med bältet på för att låsningen skall fungera. Det borde vara av samma typ i Mustanger från 94 och upp,rätta mig gärna om jag har fel.Kan vara svårt att förklara denna funktion för bilprovaren,då dom nästan alltid tror att man inte vet något om sinbil. :wink:
March 28, 200421 yr comment_5033 Har en 94 och vi hade den i garaget i en vecka före vi kunde köra. Och då testa och fixa vi lite. Då märkte vi att bältena alldrig låste. Men när man körde så gjorde det de