Jump to content

Recommended Posts

Hej

Funderar på att installera en oljekylare till automatlådan, eftersom jag drar husvagn ibland.

Är det nån som har några bra tips? Hansen Racing har två varianter av kylare en 4- och en 6-radig. Är 4-radig tillräckligt effektiv? 289 motor -66.

Bör kylaren moteras före eller efter svängen in i vattenkylaren, eller är det kanske bättre att helt hoppa över svängen in i vattenkylaren?

Tack på förhand :D

E J

Hoppa över svängen in i motorns kylare. Den förstör mer än vad den gör nytta när du har separat oljekylare.

Hade själv en 6-radig på min -69:a och det funkade fint när man kajkade runt med husvagnen.

Hej

Har kollat runt lite på internet om oljekylare. På Car Craft kan man bl a läsa:

Often, external trans coolers are plumbed so that they replace the stock in-tank radiator cooler, but most OE and trans cooler manufacturers recommend retaining the factory cooler, using the external cooler to increase the system’s heat-transferring capacity. Proper routing passes the fluid through the radiator cooler first, then on to the external cooler before heading back into the transmission.

Då till klurigheten, vilken ledning är returledning från vattenkylaren, den vänstra eller högra (passagerarsidan)? 66:a med C4.

Tacksam för tips

E J

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...