Equus August 27, 2006 Report August 27, 2006 HejFunderar på att installera en oljekylare till automatlådan, eftersom jag drar husvagn ibland. Är det nån som har några bra tips? Hansen Racing har två varianter av kylare en 4- och en 6-radig. Är 4-radig tillräckligt effektiv? 289 motor -66.Bör kylaren moteras före eller efter svängen in i vattenkylaren, eller är det kanske bättre att helt hoppa över svängen in i vattenkylaren?Tack på förhand E J Citera
JohanT5 August 27, 2006 Report August 27, 2006 Hoppa över svängen in i motorns kylare. Den förstör mer än vad den gör nytta när du har separat oljekylare.Hade själv en 6-radig på min -69:a och det funkade fint när man kajkade runt med husvagnen. Citera
Equus August 29, 2006 Author Report August 29, 2006 Tack, det får nog bli den 6-radiga, så slipper jag fundera på om jag underdimensionerat kylningen.E J Citera
Equus September 3, 2006 Author Report September 3, 2006 HejHar kollat runt lite på internet om oljekylare. På Car Craft kan man bl a läsa:Often, external trans coolers are plumbed so that they replace the stock in-tank radiator cooler, but most OE and trans cooler manufacturers recommend retaining the factory cooler, using the external cooler to increase the system’s heat-transferring capacity. Proper routing passes the fluid through the radiator cooler first, then on to the external cooler before heading back into the transmission.Då till klurigheten, vilken ledning är returledning från vattenkylaren, den vänstra eller högra (passagerarsidan)? 66:a med C4.Tacksam för tipsE J Citera
Equus September 22, 2006 Author Report September 22, 2006 HejÄr det någon som kan bekräfta att ATF-returledningen till C4 lådan (-66) är den anslutning som är längst bak på lådan?Tacksam för svar.E J Citera
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.