Jump to content

Equus

Medlemmar
  • Inlägg

    196
  • Blev forummedlem

  • Senaste besök

Senaste Profilbesöken

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

Equus's Achievements

Nybörjare

Nybörjare (1/14)

0

Omdömespoäng

  1. Hej Tack för informationen om utväxlingen 1:2. Jag har planerat att sänka min 66:a ca 4-5 cm fram. Planen var att kapa fjädern ett varv, men inser nu att det hade blivit för mycket. Om fjädern kapas ett varv, blir väl anliggning upptill och nertill ungefär som tidigare. Om jag nu ex vis kapar fjädern ett halvt varv nertill kommer slutet på spiralen hamna på motsatta sidan på övre bärarmens fjädersäte. Min undran är om det kommer att fungera lika bra? E J
  2. Hej! Här är en redovisning till MHRF:s förbundsstämma den 27 oktober 2001 om Blyersättningsmedel. Kan kanske ge viss vägledning. http://www.detomaso.nu/pdf/blyers.pdf
  3. Hej Bifogar ett par bilder som kanske kan vara till hjälp.
  4. Equus

    Drag

    Hej Om du tillverkar ett eget drag kan du bulta fast ett dragkrokshus från t ex Monoflex. Täckkåpan täcker både kontakt och dragkrokshuset. Monoflex har även en lösning där allt är osynligt. Kan kanske bli svårt att få plats med detta bakom sandplåten. http://www.monoflex.nu/sv/demontera-kula-automatic-vertikal/ E J
  5. Hej En fördel är att du slipper justera brytarspetsar. E J
  6. Hej Tack för era synpunkter. Då testar jag nålar och munstycken enligt ovan. Jag ska kolla tändinställningen också. Jag har Pertronix Ignitor. E J
  7. Hej Jag har en Edelbrock 1404, 500 CFM performerförgasare på en 289 med toppar för en 2-portsförgasare egentligen. Jag tycker att motorn går ganska fett och drar för mycket bensin. Edelbrocksförgasarna på 600 och 750 CFM säljs ju två varianter. En performervariant och en ekonomivariant. Har noterat att ekonomi varianterna har mindre primärmunstycken och ändrade nålar från .071 x .047 till .075 x .047. Sekundärmunstyckena är desamma. Jag vill göra om min 500 CFM förgasare till en ekonomivariant. Efter en koll i owners manual (s 10) har jag tänkt byta till primärmunstyckena .083 med .067 x. 055 nålar (REF # 10, 12 % magrare). Originalmunstyckena är .086 med .065 x .052 nålar. Beträffande sekundärmunstyckena anges .086 för (-12 %). Original är .095. Min första fråga är om bytet till dessa primärmunstycken och nålar verkar vettigt? Min andra fråga är om det är nödvändigt att byta sekundärmunstycken? 600 och 750 CFM ekonomivarianterna har ju samma sekundärmunstycken som performervarianterna. http://www.edelbrock.com/automotive_new/mc/carbs_acc/pdf/carb_owners_manual.pdf E J
  8. Den här "interna" typen av spännare torde väl vara rätt säker. Funkar troligen rätt bra när det är trångt runtom fjädern. http://www.amazon.com/CTA-Coil-Spring-Compressor-Internal/dp/B000GKEXP2 E J
  9. http://www.mustangmonthly.com/howto/mump_1011_tmi_products_custom_seat_upholstery/index.html Den här kanske är mer passande: http://www.mustangmonthly.com/howto/mump_0610_ford_mustang_car_seat_cover_install/index.html
  10. 13,5 " med servo. Skönt att slippa pressa in benen mellan ratt och sittdyna. Borde nog fungera även utan servo.
  11. Ett alternativ är att köpa en modern färdig från Conrads eller någon annan, se länk. http://www.mustangclubsweden.org/showthread.php/5045-Elektronisk-sp%C3%A4nningsregulator?highlight=conrad
  12. Tja, men vill man betala: 120 00 kr för ett slutsteg Electrocompaniet Nemo AW600 68 400 kr för en dvd-spelare Electrocompaniet EMP-1/M 4410 kr för en stationär dvd spelare Electrocompaniet EMC-1 UP 35 500 kr för en stationär förstärkare Electrocompaniet ECI-5 MKII Undrar för övrigt var komponenterna i apparaterna är tillverkade?:-) E J
  13. Är inte i stort sett alla elektronikprylar numera tillverkade i Asien :-)
  14. Det kan vara bra att koppla förbi motståndskabeln så att du får fram 12 V till Ignitorn. Det finns en del som förespråkar ökat gap på tändstiften för bättre/större gnista. E J
  15. Equus

    Gissa verktyget

    Verktyg för avmontering/montering av ventilfjädrar?
×
×
  • Create New...