tomsand September 4, 2006 Report September 4, 2006 Hej!Har en Ford Mustang 1995,V6. Bilen är lättstartad och går bra när den kommer upp i varv. Alltså inga problem i höga farter.Verkar dock gå något "orent" vid låga varv.Problemet: Bilen är orkeslös vid start samt orkar knappt ta sig upp för en backe vid start trots fullt gaspådrag.Jag har bytt tändstift, tändkablar bränslefilter. Kompressionsprov utan anmärkning.Är det möjligen så att den går på 5 cyl. emellanåt. Hur lokaliserar man i så fall den cylinder som ej går som den skall?Jättetacksam för all hjälp jag kan få!!Thomas Citera
dacke September 4, 2006 Report September 4, 2006 Kolla denna tråden.....Låter som ett liknande fel...http://www.mustangclubsweden.com/phpBB2 ... php?t=9084 Citera
tomsand September 5, 2006 Author Report September 5, 2006 Stort tack. Skall kolla denna tråd.MVHThomas Citera
tomsand September 6, 2006 Author Report September 6, 2006 MAF:en verkade ren och fin men sprayade den med elektronikrengöringsmedel för säkerhets skull. Tyvärr hjälpte det inte.Tacksam för fler tips!!HälsningarThomas Citera
Peter /Cobra September 6, 2006 Report September 6, 2006 Lite märkligt..Fin färg på stiften? Samma färg på alla stift??Enginecheck lampan tänds inte?quotar grufman från en annan tråd:Tänk på att de flesta v6 3.8L mustanger förr eller senare får problem med läckande topplockspackningar. Du märker det genom att: 1) Glykolen tar slut 2) Kylarslangen är stenhård efter en stunds körning 3) Det luktar avgaser i expansionskärlet. Citera
tomsand September 8, 2006 Author Report September 8, 2006 Tack! Skall kolla stiften. Nej, engincheck-lampan tänds inte.Borde inte komp.prov visa på läckande topplockspackning?Avgasprov visar på högt lamdavärde(1.17) och högt O2( ca 3-4) på höger utblås. Vä utblås u.a.Hälsar Thomas Citera
Peter /Cobra September 8, 2006 Report September 8, 2006 har ingen koll på V6an men på min sitter det luftpump på som späder avgaserna i avgrören efter motorn, har du sådan så får du högt lambda värde.kanske värt att kika på denna tråd också? ang lambdan.http://www.mustangclubsweden.com/phpBB2 ... sc&start=0(Jo läckande topplockspackning borde ju synas på kompprov..) Citera
Recommended Posts