Stefan cmc 1169 September 13, 2006 Report September 13, 2006 HejDå jag ger full gas börjar bilen brumma eller hålla igen, släpper jag sen lite så kommer den. Trodde först det var övervarningsskydd som gick in eftersom jag märkte det vid kickdown. Provade sen på 3:an utan höga varv då lägger motorn av vid full gas. Citera
Peter CMC1869 September 15, 2006 Report September 15, 2006 Hur låter det? bluddrar den eller dör den? Citera
Lars Oscarsson cmc383 September 15, 2006 Report September 15, 2006 Hej.Har under en lång tid hjälpt en Mustangkompis atthitta ett liknade fel, på hans Mustang 65 kom just ettliknade fel när motorn blivit varm och kick downanvändes, kändes som det var ett förgasarfeleller kanske något fel på tändning. Efter många åtgärder och inget hjälpte så fortsattefelsökandet med hjälp av Inge Ellburg (proffesorpå USA FORD). Han gick alla det tidigare skrivna saker igenom förgasare, tändning, mm. Felet var vad ingen egentligen tänker på, man börjar sällan att leta där, TÄNDSPOLEN. Citera
Stefan cmc 1169 September 18, 2006 Author Report September 18, 2006 Då jag ger full gas så bluddrar den, den accar inte utan håller ungefär samma fart. Släpper jag sen ytterst lite så kommer den med "full" kraft.Tändspolen ? Kanske dags att byta till brytarlöst då jag lyckats övertala frugan att köra blyfritt i fortsättningen, (Edelbrocks paket med förgasare,insug o aluminiumtoppar). Citera
Recommended Posts