pony64 October 5, 2006 Report October 5, 2006 Hej,Har en C4 låda i min -64 Mustang,nu undrar jag va kan de vara för fel för när jag startar bilen när den ståt ett tag så skakar låda och motor så in i h...... men efter ett tag så slutar frosningen o den går hur fint som helst .Är det turbinen eller något annat? Citera
Lars Oscarsson cmc383 October 6, 2006 Report October 6, 2006 Hej.Inte vanligt men det kan vara skräp eller avlagringar somfinns i turbinen och som kan ställa till problem om bilenstått en tid. Det kan också vara att något i axeln till turbin eller lådablivigt slitet, delarna då sakna balans i början, behövertid på sig att komma i rätt läge. Du kan också ha fel på svängningsdämparen bakom remskivanpå vevaxeln, det händer att vulkningen torkar och fallerisär. Vilket då gör att balans ringen hamnar fel när du stängerav motorn efter körning, behöver sedan några varv vid startför att hamna rätt igen. Citera
LasseS October 11, 2006 Report October 11, 2006 Jag hade ett liknande problem med min c4 i somras som orsakades av att rostflagor fastnat i filtret som satts igen och därmed stoppat cirkulationen (?) i lådan. Efter att ha bytt olja och filter fungerade lådan perfekt. Min C4 hade dessutom avtappningsplugg på turbinen så att jag kunde tömma hela systemet, vet inte om det är så på alla C4. Citera
pony64 October 16, 2006 Author Report October 16, 2006 Tackar för svaren,ock är mycket tacksam för hjälpen. Citera
Recommended Posts