JockeH October 11, 2006 Report October 11, 2006 Sitter och skramlar ihop till nya fälgar+däck, och det lutar åt klassiska Style Steel Wheels. Jag är dock osäker på jag ska ha dem i orginalstorleken eller större för att få lite fylligare utseende. Vad har ni andra som kör med Style Steel Wheels för storlek på däck och fälg? Gärna bilder så jag har nått att jämföra med...Så här ser det ut för mig idag: Citera
rossander October 11, 2006 Report October 11, 2006 Har själv 7*15 och kör med 205*70*15. Jag tycker det passar perfekt. Det tar aldrig i i skärmkanterna heller... Citera
ThomasFB October 12, 2006 Report October 12, 2006 Om det rubbar i eller inte, beror på backspacingen (offset, ET eller vad som helst). Vilken backspace har du? Tänkte byta fälgar i vinter... Citera
rossander October 12, 2006 Report October 12, 2006 det vet jag tyvärr inte... men jag har fått för mig att det bara finns en modell på fälgarna med dessa mått. Kanske har jag fel... Citera
ThomasFB October 14, 2006 Report October 14, 2006 Kollade bara om du har "special offset". 7x15 fälg brukar sitta bra, men om man har 3,75 backspace och med högprofil däck framtill blir det ganska "fullt i främre hjulöppningen, och då kan det skrap i. Citera
Lars Oscarsson cmc383 October 15, 2006 Report October 15, 2006 Hej.När det gäller Styled Steel fälgar som monterades endastpå Ford Mustang och några sportigare Fordar till är det intenågra problem med space, alla eftermarknads fälgari denna serie har rätt passning. Ett problem finns och det är om man går upp i tum typ 15" och breddar 1" så kan det bli problem med hjulhuskanter fram. Detta för att dom flesta som byter fälgar har orörd fjädring fram kanske original, detta gör dok men inte alltid att bilen hänger mer och därmed är det dåligt med plats för störrehjul. Allternativet är att ändra däckradie genom att gå ner till 65,60, eller 55 profil, för att också behålla rullomkrets. Citera
JockeH October 17, 2006 Author Report October 17, 2006 Tack, det blir nog samma storlek som dig rossander för det där ser ju mkt bra ut - vet du vad det är för tillverkare på dina fälgar (Scott Drake/Speciality Wheels eller nån annan?) Citera
rossander October 22, 2006 Report October 22, 2006 Hej!På kartongen stod det "Antique Wheels" eller något liknande. Citera
Recommended Posts