mrv8 October 12, 2006 Report October 12, 2006 Ja då var Mustangen omlackerad.Nu känns det lite hårt att höra stenarna som rivs upp från däcken slå i lacken så jag har börjat fundera på någon form av stänkskydd vid däcken.Tänkte höra här om någon av er har en lösning på det här som även blir lite snyggt? Och i så fall vart man får tag i dom eller om ni byggt eget hur det ser ut ungefär? Har även funderat på sånt här som sitter på en del nya bilar som man klistrar som genomskinligt skydd över lacken på utsatta ställen, någon som vet vart man får tag i sånt material?Medveten om att stänkskydd brukar vara lite nej nej på såna här bilar, men det känns så hårt att höra stenarna slå i lackenMvhMrV8 Citera
Laslo October 13, 2006 Report October 13, 2006 Ska finnas ett gammal inlägg om Lokari innerskärmar nånstans.. Om man orkar leta.. Det gör inte jag. Citera
mrv8 October 13, 2006 Author Report October 13, 2006 Jo då hitta inläget.Men nja nog inte riktigt det jag söker just nu men en mycket bra länk som jag är glad att du tipsa om.http://www.lokari.se/mainframe.php?page ... offSet=200Ingen som har några fler tips?MvhMrV8 Citera
Per Berglund October 13, 2006 Report October 13, 2006 Jag tror du kan köpa detta hos Ford.En kompis till mig köpte detta till sin 94 CabEn slags genomskinlig tjock tejp som följer skärm kanten.Inte så långa bitar då dom sätts bara längst ner där det sprutar mestSjälv köpte jag nått liknande till min Passat Variant till bakre stötfångaren så jycken inte ska repa sönder lacken. Citera
mrv8 November 13, 2006 Author Report November 13, 2006 Tack Per B cmc538För ditt svar ska ta och se med ford vad dom säger, fast jag hör med grufman först om han känner till något.Känns som ford tyskland inte har så stort intresse för dom amerikanska Vill inte terorisera stakars killen på reservdelsaförsäljningen igen med jobbiga förfrågningar på ovanliga grejer som han får börja leta i massa pärmar efter när datan lysser med tom skärm om bilen MvhMrV8 Citera
David_gävle November 17, 2006 Report November 17, 2006 Dom sitter om jag inte minns fel på gamla focusen dom genomskinliga stänkskydden Citera
Blackstang November 24, 2006 Report November 24, 2006 California Mustang har något genomskinligt skydd http://store.cal-mustang.com/cm_able/sh ... 20&CM_SA=0 men det finns säkert något liknande på närmare håll. Citera
mrv8 November 28, 2006 Author Report November 28, 2006 California Mustang har något genomskinligt skydd http://store.cal-mustang.com/cm_able/sh ... 20&CM_SA=0 men det finns säkert något liknande på närmare håll.Stort tack för tippset.Där har vi nog precis vad jag söker ett skydd som man klistrar över lacken för att skydda dom mest utsatta ställena som readn är färdigt att bara klistra på.Ska ta mig i kragen och försöka beställa såna här har haft fullt upp så inget har hänt på den här frånten.Vi har väll ingen här som tar hem grejer från den här firman?som till exempel firman www.PalmqvistRacing.se (vet att han importerar corvette delar och det är lite tabu här men har köpt verktyg från mid american av honom och det fungera klockrent)MvhMrV8 Citera
micke.olsson cmc 1736 November 28, 2006 Report November 28, 2006 3m säljer denna typ av stenskottsskyddmen den kallas för helikoptertejp(sitter på rotorbladen)svindyr om man inte åker till typ volvo eller din bil och handlar stenskottstejp sitter på massor av bilar lycka till Citera
Recommended Posts