olsson1969 October 28, 2006 Report October 28, 2006 jag få altså inte på turbinen på växelaxlen, den greppa i första splicen men inte den andre som sitter längst ut. ska man montera på nått annat sätt eller är det bara att trycka dit??? är rn 302 motor med c4 låda 1969 Citera
Nenne October 29, 2006 Report October 29, 2006 Du får snurra på den tills alla splines gått i. Det är flera axlar som ska "greppa" innan momentomvandlaren sitter där den ska.Jag hoppas att Du inte monterat växellådan på motoren redan, då finns risken att Du skadat oljepumpen i växellådan. Citera
olsson1969 October 29, 2006 Author Report October 29, 2006 hej har nu sett att den lilla axlen är väldigt långt ut därför går inte turbinen på. har du vatt med om detta för eller få man riva ner lådan?jag har turdinen lös. Citera
Nenne October 30, 2006 Report October 30, 2006 Jag har inga specifika erfarenheter av C4:or, men har inte den axeln splines i båda ändar och monteras utifrån utan någon speciell låsning? Prova att vrida på axeln och se om den går att få in i rätt läge (utan våld). Citera
olsson1969 November 3, 2006 Author Report November 3, 2006 har nu löst problemet jag tackar för alla snabba svar som har hjälpt mig mycket mvh//olsson1969 Citera
Recommended Posts