Jump to content

Tips! Trimma din originalradio!


Mats Helmersson

Recommended Posts

Som tur är finns det ju ny trevlig teknik som passar utmärkt att använda i mussen!

Tips!

Denna lilla apparat kopplar man till en bärbar CD, MP3, walkman så sänder den via FM bandet till din bilstereo!

Tekniken är inte ny men har blivit laglig i sverige sedan 1 oktober i år. Går att köpa på ett flertal ställen för en billig peng :) .

(Har dock ej läst om några som sänder via AM-bandet... :? )

Link to comment
Share on other sites

Om det är NÅGON som hittar en dylik som klarar AM-bandet så hör gärna av er..... Min gamla Cheva -50 får bara in finska nyheter på dagarna, i och för sig inget fel om man gillar nyheter, och kan finska....... :--

På kvällstid får man dock in Radio Sweden mm. Har hittat en ful hembyggd sak (ser det ut som i alla fall) i USA, men det var dyr som böter.....

Link to comment
Share on other sites

Guest Anders

Jag har en sån där liten apparat, kan verkligen rekomendera. Fick tag på min från utlandet. Trodde inte att dom var lagliga i sverige, men det kanske har ändrats. Vet tyvär inte om det finns till AM.

Mvh Anders

Link to comment
Share on other sites

Sist jag hörde så hade pts på g att de skulle släppas fria. men även om de inte är fria så är det snudd på omöjligt att åka fast för en så pass svag sändare.

har kört runt med min i snart 3 år utan att någon påpekat att jag inte får.

för att något ska vara olagligt krävs det ju att man åker fast :D

// Magnus

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...