tn November 4, 2006 Report November 4, 2006 SOM SAGT KOSTAR VÄL MER ÄN DET SMAKAR Å ROSTLAGA EN MACH 1 71 ANS MODELL?PLOCKAT NER BILEN .... GAMMAL FUSKLAGNING I GOLV...:!!!! FINNS LITE JOBB Å GÖRAFUNDERADE ETT TAG PÅ SKROTNING... MEN SOM SAGT TROR DET BLIR EN MER RACE /BUS MUSSE NU..ORGINAL RENOVERA E VÄL KNAPPAST VÄRT.PROBLEMET ÄR ATT INGEN HAR NÅ PLÅT Å SÄLJA..KÖPT GOLVHALVOR.SKULLE VILJA HA EX EN PLÅT UNDER FRAMSKÄRMEN..:!! NÄRMAST DÖRR STOLPE PÅ FÖRAR SIDAN...ELLER SKA MAN GÖRA EN RÖR RAM AV SPEKTAKLET.. Citera
Leffe N cmc712 November 4, 2006 Report November 4, 2006 Det är bara att spotta i nävarna å börja svetsa! Den plåt som inte finns att köpa färdig får man tillverka allt eftersom...Kolla tex här vad jag pysslat med dom senaste 3 åren: http://hem.bredband.net/mustang_72_cab/Kör hårt! Citera
tn November 4, 2006 Author Report November 4, 2006 JO DÅ...HAR FAKTISKT BÖRJAT MED GOLVET.. DET ÄR FUSK LAPPAT......SKIIIIIIIIIIIITTTÄR FAKTISKT LITE SVETSARE TILL YRKET..MEN E SÅ TRÖTT PÅ FOLK SOM FÖRSTÖR MER NÄR DOM SKA LAGA EN BIL.....Ö dU HAR VÄL EN LITE ERFARENHET AV MÁCH 1 !CAB MOD??FINNS DET NÅ FÄRDIGA PLÅTAR UNDER BAKSÄTET?SETT NÅ HELT GOLV PÅ NÅ usa HEMSIDA!! Citera
taway November 5, 2006 Report November 5, 2006 Klart du ska laga! Den 71:a Coupe jag äger med en vän är inte heller i speciellt bra skick med en del fula och dumma lagningar. Vi lär ha 2-3 år framför oss innan den är i kanonskick men det är det värt! Det finns gott om delar att få tag på. Det som är svårast är helt nya dörrar för modellerna (71-73) men annars nytillverkas säkert 80% av bilens delar. Dock med varierande passform...Det finns gott om länkar på den här sidan så det är bara att söka. Kan tipsa om tre så länge:www.ndplink.comwww.mustangsunlimited.comwww.dallasmustang.com(Tips: Prova trycka en gång på en knapp som heter "Caps Lock" på ditt tangentbord...) Citera
Lars Oscarsson cmc383 November 5, 2006 Report November 5, 2006 Hej.LAGA 71an DET ÄR VÄRD, vartenda öre när den blivit klar,Mach1 och andra 71-73 har blivit eftertracktade, det är inteså många överlevande av dessa årgångar. Fusklagningar finns det, men om det är i svetsad plåtbitså är det väll så man gör när man lagar med ekonomi. Är det bitar av plåt som är popnitade eller på annat sätt monterad ekonomiplåt så är det fusk. Det var inte heller så viktigt förr som det är idag att laga snyggt,funktion gick liksom före, man skall ju åka meddans man gårpå jordskorpan det är svårt att njuta av att åka när man är på undersidan av den samma. Citera
Leffe N cmc712 November 5, 2006 Report November 5, 2006 Tror att dehär ska vara plåten under baksätet...http://www.parts123.com/parts123/yb.dll ... Z50000016a(Från CJ Ponyparts) Citera
Punkan November 6, 2006 Report November 6, 2006 Visst är det den plåten...köpte den själv när jag var där för ett par veckor sedan Det var som att gå i en godisbutik...fast givetvis glömde jag en del som jag skulle ha, fast lika bra det eftersom det var massor endå Citera
lestat November 7, 2006 Report November 7, 2006 testa med desssa oxså, i Hisings backa GBGhttp://www.yankeeparts.se/start.aspde har massa ekonomiplåt i hyffsade priser Citera
Recommended Posts