hollis November 15, 2006 Report November 15, 2006 Jag har en Silver Blue -66 HT, som är nylackad. Jag undrar dock huruvida interiörfärgen på dels insidan dörrar samt instrumentpanel ska stämma överens med exteriörfärgen? Är det olika nyanser? Interiörfärgen på min heter Light Blue, men är det samma nyans som exteriörfärgen? Var ska skarven på dörren gå om det är olika nyanser? Där listen ska sitta? Citera
Ronnie S November 16, 2006 Report November 16, 2006 Interiörfärgen är inte samma som exteriörfärgen, den är tex mattare. Kulören på interiörfärgen brukar oftast matcha vinylen på dörrsidorna (det finns säkert något undantag där också). Skarven mellan interiör- och exteriörfärgen går mycket riktigt vid dörrens gummilist. Citera
fast66 November 23, 2006 Report November 23, 2006 På 66 är plåten på tex dörrarna light blue, medan dörrsidan är mörkare.Generellt gäller dock (som du sa Ronny) att inredningsfärgerna är sidenmatta. Citera
Recommended Posts