Ahlebrand November 30, 2006 Report Share November 30, 2006 Hej!Jag vill få lite fart på min Cleveland-maskin, har ni några bra tips?Mvh/Alex Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tommyax November 30, 2006 Report Share November 30, 2006 Hej.Byt utväxling i bakaxeln,,,,''mvh Tommy Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Monshine November 30, 2006 Report Share November 30, 2006 Ett kambyte piggar alltid upp satsa på en mild kamom allt annat är orginal. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ahlebrand November 30, 2006 Author Report Share November 30, 2006 Ok, ska kolla på det! Kom med lite mer tips om ni har. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ahlebrand November 30, 2006 Author Report Share November 30, 2006 Någon som vet ungifär vad det kostar att göra en hel renovering så som motorn är idag dvs. orginal? Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andrew December 1, 2006 Report Share December 1, 2006 Annars har jag en potent 351cl 4v tillsalu med mustang headdersaccel tändning,holley 780vac,riktiga grejor i motorn går som ett skollat troll.obs finns inte många äkta 4v motorer.motorn byggd av erkänd motorbyggare i örebro.mvhAndrewtelnr 08-50030418 Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
NiklasW December 1, 2006 Report Share December 1, 2006 Har du en original 351C-2V så tjänar du många hästar på att byta till ett 4-portsinsug passande 2V-topparna.När jag renoverade min Cleveland 2V så slängde jag på ett Edelbrock Performer och en Holley 600 vakuum. Den fick även en lite vassare kam, men ändå rätt mild.Länk till insuget jag köpte: http://store.summitracing.com/partdetai ... toview=skuDet blev helt klart en roligare motor Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ahlebrand December 1, 2006 Author Report Share December 1, 2006 Har du en original 351C-2V så tjänar du många hästar på att byta till ett 4-portsinsug passande 2V-topparna.När jag renoverade min Cleveland 2V så slängde jag på ett Edelbrock Performer och en Holley 600 vakuum. Den fick även en lite vassare kam, men ändå rätt mild.Länk till insuget jag köpte: http://store.summitracing.com/partdetai ... toview=skuDet blev helt klart en roligare motor Det låter ju som en bra idé, då jag inte är van att ställa in förgasare så funderar jag på vem som kan göra det och samtidigt byta kam i gbg området? Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.