Lasse CMC 1263 September 1, 2003 Report September 1, 2003 Hej!Jag har just bytt instrumentpanel på min 67:a.Jag tog bort h-mätarwiern, en vit kontakt, en svart kontakt, som satt direkt på panelen, samt en liten kontakt med bara två kablar.Sedan kunde jag ta bort hela panelen och byta utsidan.Sedan satte jag tillbaka alla kontakter som dom satt och skruvade ditpanelen.Nu fungerar inte bränslemätaren, inte tempmätaren och inte oljetrycksmätaren. (laddningsmätaren fungerar)(alla säkringar är hela)Jag har skruvat bort panelen igen och gjort rent alla kontakter men mätarna fungerar inte ändå.Förut en gång så slutade mätarna att fungera när jag körde. Då slog jag till på instrumentbrädan och sedan fungerade dom igen. Verkar som dålig kontakt någonstans men var?Lassecmc 1263 Citera
Lars Oscarsson cmc383 September 2, 2003 Report September 2, 2003 Hej.Det är mycket troligt att spänningregulatorn på baksidan avinstrumentet lagt av.Det är bara laddmätaren som tar späningen en annan vägövriga instrument eller mätare går genom spännings-regulatorn. Spänningsregulatorn finns att köpa på Hansen Racing ochkostar ca: 500.-.Tror inte det är något annat fel om så fallet skulle vara såmåste det vara ett kabelbrott.Du kan mäta på ena sidan av spänningregulatorn och kollaatt du har ström in.Har du det så bör du också ha ström ut men då är spänningenreducerad något lägre.Har du inte ström ut så byt regulator. :wink: Citera
Lasse CMC 1263 September 2, 2003 Author Report September 2, 2003 Hej Lars!Du har helt rätt.Det är regulatorn som är trasig. Det kom ström in men inte ut.Jag tog bort regulatorn och det bara skramlar om den.Jag hittade en ny hos Ullman för 350:-Tack för hjälpenMvhLasse Citera
Janebrink March 5, 2004 Report March 5, 2004 eeehhmmm.... Om inte ens laddmätaren fungerar då?//Anders. Citera
Lars Oscarsson cmc383 March 5, 2004 Report March 5, 2004 Hej.Laddmätare Kan bara vara ett fåtal saker som kan vara fel, Generator,Kabelbrott eller avsaknad av kabel till mätare, eller laddmätare trasig övrigt s.k. sökfel. Har du original laddmätare eller är det annat märkeoftas skall en tillbehörs mätare kopplas på egen instruktion. :wink: Citera
Recommended Posts