Jump to content

Julsemester - Summering av Mustangåret 2006


matsbernesjo

Recommended Posts

Sådär, då var tanken fylld, övriga vätskenivåer kontrollerade inför årets stundande Sverige- / Jul-semester. Skall bli trevligt att komma hem till Sverige på semester (bor annars i St Louis, Missouri).

I och med att det blir taxi till flygplatsen i morgon så kan ett Mustang-år summeras:

Körda mil: 1361.14

Total bensinförbrukning: 1603.9 liter (422.1 gallon)

Lägsta förbrukning: 10.1 km/liter

Högsta förbrukning: 6.5 km/liter

Snittförbrukning: 8.5 km/liter

Antal oljebyten: 3

Total servicekostnad: $98 (2 oljebyten + 5000 miles service)

Högsta bensinpriset (kunde inte låta bli): 6 kr/liter

Lägsta bensinpriset: 3.8 kr/liter

Antal glad miner i trafiken: Oreäkneliga

God Jul och Gott Nytt år på er allihopa!

Hälsningar,

Mats Bernesjö

Link to comment
Share on other sites

Jepp. God jul å gott nytt år.

>pineman: Jag kör också -06 Hyundai som extrabil. En Santa Feto. Schysst smäck, som funkar bra kan det väl klassas som?

Var faktiskt och tvättade den igår, och fasen säger jag... bilen är lackbehandlad nu i somras och ändå kändes ytan som nollans sandpapper. Förbannade salt.

Märkligt det där att Mustangen utan problem handtvättas försiktigt, minst en gång i veckan trots att det bara är damm.. medan de andra bilarna blir så skitiga mellan gångerna så att man helst börjar med isskrapan för att få bort det värsta?!

Link to comment
Share on other sites

Håller med Ras, har bara tvättat koreanen 2 ggr sedan köpet i april, känns inte lika kul och tvätta den som mussen. Jag är besviken på min korean, hög förbrukning, dålig serviceminded personal osv. Men den går bra ???Peppar peppar.

Ska byta snart till en diesel XC 90 istället. Har haft XC 70 förut och var skitnöjd, så det blir Volvo igen som dragbil, hund o vinterbil.

Ha det...

Längtar till våren igen så att mussen får komma ut ur garaget...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...