Jump to content

RAK SEXA okänd


affe brandman

Recommended Posts

Jag har ett problem.Jag vet inte vad jag har för motor.Jag har inte orginalmotorn.jag undrar vad jag har.och vem som kan ta fram vad jag har.Jag har en mustang 1967.jag vet att jag inte har en 200ci från 67.det kan vara en 250ci har även bud på 223ci.PÅ blocket står det C9DE under stårdet 6015-B men det står det på en annan motor jag har o den men skillnad C6DE ,6015-B jag Det är ej samma vattenpump på dom på den jag har står det 30764,,,,,5MAI Det skilljer även i höjd på motorena har även mätt i kolvädningen den äe 10 cm var kan jag få veta vad jag har kanske via vattenpumpen men vem kan veta,M.V.H. Affe

Link to comment
Share on other sites

Det är riktigt att D:et i C9DE avser Falcon, men det har egentligen inget att göra med i vilken bil motorn ursprungligen monterats. Det finns massor av exempel på delar som tagits fram för en viss modell och sedan använts i flera andra.

Link to comment
Share on other sites

Jag kikade i Mustangs Unlimiteds web shop och det ser ut som om vattenpumpen på 250 motorn sitter med 4 skruv medan det bara är 3 på 170/200 motorerna.

Link to comment
Share on other sites

Det kan stämma den jag har har 4 hål.var inne o tittade på mustangunlimited sida men kunde inte hitta till 250 vatten pump var hittade du den.Hadde en katalog slog på det nummret i den men det fanns ej någon på det nummret skulle velat sett hur det såg ut.det vore bra för då kanske det löser sig.M.V.H Affe

Link to comment
Share on other sites

JAG HAR EN 250 MOTOR 69 ÅRSMODELL NU KAN JAG KÖPA RÄTT DELAR TILL DEN DET ÄR JU SKIT NÄR MAN STÅR DÄR O DELARNA INTE STÄMMER MEN SÅ Ä DET NÄR NÅGON BYTER MOTOR UTAN ATT MEDDELA DETTA JAG TACKAR ALLA SOM HJÄPT MIG MED DETTA.AFFE

Link to comment
Share on other sites

Logga in för att kommentera

You will be able to leave a comment after signing in



Logga In Nu
×
×
  • Create New...