hardtoppen January 31, 2007 Report January 31, 2007 Hejjag skulle vilja bygga om min 68Ht så att jag får servostyrning på den.Är det möjligt, har någon här på forumet gjort det?mvh Hardtoppen Citera
Per Berglund January 31, 2007 Report January 31, 2007 Ja det är möjligt.Rätt ofta så finns hela begagnade system från äldre Mustanger till salu på blocket och liknande sidor.Brukar finnas för ett par 1000-lapparMustangens servo är egentligen en fusk servo med en "slavcylinder" som trycker hjulen åt rätt håll.En väldigt dålig och oprecis konstruktion.Ingen ide att bygga av komponenter utan du behöver hitta en hel komplett sats som sagtTrotts det är betydligt dyrare så är mitt råd att du köper ett modernare "Rack & Pinion" .En HELT annan känslaFinns många sådana system för äldre Mustang i USA eller hos SET här i SverigeMen alla dessa system kostar som sagt mycket. Mellan 20-30.000 men då slipper du bekymmer och vingel på vägen. Citera
Lars Oscarsson cmc383 January 31, 2007 Report January 31, 2007 Hej.Det går att få tag på komplett begagnad med alla lederoch paralell stag mm, sök efter 67 eller möjligen 68-70,du kan behöva byta pittmanarm, kanske också hjälpstyrarm,prisbilden 2000.- upp till 5000.- kan bli mer. Jag har bara lite svårt att förstå varför du vill ha servoav den gammla originaltypen, det är som PER skrivervingligt för att inte säga nästa farligt med denna typ av servostyrning, styrningen eller servon är av fullverkande typ både i låg fart och i hög fart, att jag skriver ett inlägg är för att jag har haft båda typer alltså manuell o servo. Jag upplever att utan servo är det mycket mindre farligt i hög hastighet, det blir betydligt stadigare, det är klart attdet blir tungt vid parkering mm, men det blir inte Omöjligtbara tungstyrt. Servotypen som upplevs mer säker är den som kom på Mustangen1971-73, betydligt stadigare, tyvärr går det nu inte utan störreombyggnadsjobb att konvertera den i tidigare årsmodeller. Framförallt så är det en smak sak med eller utan servostyrninglåt dig inte påverkas av vad andra säger även om det kan tyckas vara vettigt, bygg om till servostyrning om du känner att du vill det, jag vill bara att du skall få lite andra infallsvinklar och attdu tänker på att det kan bli lite dyrare än det är tänkt. Citera
Recommended Posts