Jump to content

Bränslepump


Glenn

Recommended Posts

Hej!

Håller på att byta motor i min mustang 69a HT. från 6a till 8a.

Motorn jag sätter i är en 302 81 årsmod. med Holley förg.

Bränslepumpen på den har 3 anslutningar. en går till förgasaren och en bör gå till tanken...

det blir en över.

Måste jag dra en retur till tanken, eller går det att plugga en anslutning?

Eller vad?

Kanske någon vet vart slangarna 2 & 3 ska gå enl. bifogad bild.

Glenn

Link to comment
Share on other sites

Säkerligen en retur som du gissat men skicka den i sopbingen och köp en ny istället då en så gammal pump änndå är ett väldigt osäkert kort.

En ny kostar inte många kronor.

Hos hansen kostar den 421kr minus vår rabatt

Behåller du den så kan du ju prova hur den pumpar.

Ta loss den och sätt den i ett skruvstäd så kan du prova hur den fungerar

3'a lär vara sug från tanken

2'an är då säkerligen retur tillbaka då den kommer från överdelen av klockan

P.S Behöver du inte byta oljetråg om du ska ner den i en 69'a??

Link to comment
Share on other sites

Köper en ny bränslepump!

Det där med oljetråget slog mej också idag.

Det blir dyrare och dyrare det här :(

Nu har jag ju "hela" vintern på mej.

Tänkte byta packningar mm.

Som ni ser på bilden har det läckt ordentligt.

Glenn

Link to comment
Share on other sites

Ja att byta blir alltid 3ggr dyrare än vad man tänkt sig

Dyker ständigt upp överaskningar. "been there!"

Är motorn oöppnat så lär du få en hel del överaskningar!

Köp inga delar förän du vet att maskin är OK att bygga med :!:

Lämna in den för rengörning och uppmätning!

Ett råd som kostar lite pengar men spar mycket i slutändan.

Osynlig skevhet,slitage och sprickor kan du inte själv upptäcka.

Köpte du motor och vxl låda tillsammans?

Link to comment
Share on other sites

Har köpt motor & växellåda (Fmx) av uscarsi Göteborg.

Dom verkar inte ha suttit ihop.

Motorn ska vara testad enl. uscar, vilket jag tvivlar på...

Nog om det! bor man i Norrland är det för långt att åka och titta på allt innan man handlar.

Det här med oljetråget.

Ringde USA-bildelar i Sunne och skulle beställa ett oljetråg som passar.

Det finns inga, bulthålen stämmer inte, du får svetsa om det du har. sa dom.

Stämmer det?

Om det är så finns det någon som har måtten, eller vet nån som kan göra det?

Glenn

Link to comment
Share on other sites

Grattis!! Till din "Testade och Godkända motor" från US Car i Göteborg, köpte själv en 5.0HO motor där ifrån i vintras, som skulle vara testad och komplett med yttre tillbehör+ tråg m,m från en äldre motor.

Motorn som kom var den skitigaste jag sett, desutom kom den från en front smälld bil så alla remmskivor, vattenpump m,m var paj,oljetråget var fullt med rosthål.

Undrar hur dom testar sina motorer igentligen?

Magnus.S CMC1292

Link to comment
Share on other sites

Ja ibland måste man köpa grisen i säcken! :)

Skitsnack från Sunne!

Klart att det finns!

Nya tråg finns på hyllan hos Hansen mfl men tyvärr är dom dyra

Beg. tråg kan vara svårare att hitta men prova sätt ut annons här på forumet!

Prova ring även Osby skroten som är typ 100ggr större än Sunne

Kan du svetsa eller har kompisar som kan så är det inte svårt att bygga om heller.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...