Jump to content

Magnus

Medlemmar
  • Inlägg

    27
  • Blev forummedlem

  • Senaste besök

Magnus's Achievements

Nybörjare

Nybörjare (1/14)

0

Omdömespoäng

  1. Det där med batteri på betong golv är bara en myt enligt en återförsäljare för batterier som jag känner.
  2. Jag lovar att ratten sitter så in i hlvte, jag tillverkade en enkel avdragare av en bit vinkeljärn, då gick det galant.
  3. Tänk på att välja EEC (styrdator) efter vilken låda du tänker ha, (auto el man), dvs om du tänker använda manuell så plocka motorn från en bil med manuell vxlåda. om du använder automatlåda till samma motor så kan du få problem, med "tjuvstopp" osv, pga att det bla är olika tändkurvor beroende på om det är auto el man låda. Vet en som letade fel en hel sommar.
  4. Magnus

    motorbyte

    Oftast har besiktningspersonalen noll koll! när jag bes min -66 HT med 5.0HO EFI motor var besiktningsmannens enda kommentar, vilken konstig förgasare!!??
  5. Köpte mina från Norrlands custom. så jag har ej måtten på lagren, tyvärr. Tänk på att du knappast får bort låsringarna utan att skada dom, så ska du köpa lager på en "maskinaffär" så måste du svarva nya låsringar.
  6. Jag bytte drivaxellager och p-boxar på min 8" utan problem, knäckte "låsringen" med en huggmejsel sedan var det bara att knacka bort lagret med ett mässingsdon, dit med nytt lager, värm på den nya låsringen med gasen så trillar den nästan dit av sig själv lycka till.
  7. Det går. men är dyrt. bättre att köpa en som är "diffad" från början, och senn byta det som är slitet. Håller med Per B, om att det flesta axlar och klumpar oftast är rätt så slitna, att renovera en axel/klump kostar 10.000-15.000kr eller mer, så att köpa nytt kan vara biligast i längden.
  8. Nån som vet vilka värden givaren i tanken till bränsle mätaren har, vid tom respektive full tank på min -66 HT. Läste ett gammalt inlägg som handlade om en -68, den hadde, 65ohm vid full tank och 9.5ohm vid tom, förmodar att det är lika på min, men jag vill veta säkert, eftersom jag ska byta ut mina svajiga original instrument till lite bätre Autometer istället, som beställs direkt från USA.
  9. 67-70 är 2" bredare än 65-66, 70 och uppåt är ytterligare 2" bredare, dvs, 4" bredare än 65-66
  10. Grattis!! Till din "Testade och Godkända motor" från US Car i Göteborg, köpte själv en 5.0HO motor där ifrån i vintras, som skulle vara testad och komplett med yttre tillbehör+ tråg m,m från en äldre motor. Motorn som kom var den skitigaste jag sett, desutom kom den från en front smälld bil så alla remmskivor, vattenpump m,m var paj,oljetråget var fullt med rosthål. Undrar hur dom testar sina motorer igentligen? Magnus.S CMC1292
  11. Mortorn funkar kanon ,Fattar varför det inte är flera som stoppar i 5.0 efi motorer i sina Mustanger!? Fick en helt ny bil. Det lättare än man kan tro att byta till insprutning, inte särskilt dyrt heller, ca 16.000kr kostade mitt motorbyte inklusive motor, minus 6000kr som jag fick för min gamla trötta 302 så 10.000kr ur fickan, ganska överkommligt. Vill passa på att tacka alla er som svarat på mina frågor här på forumet och som gjort motor bytet lite enklare.
  12. Jag vet att den ena är en 50oz plockad från en -89;ans 5.0 motor och att den andra är en 28oz. Anledningen till min frågeställning, är att jag köpte en komplett motor från US Car i Göteborg, en -87 5.0 HO motor som skulle vara testad och godkänd, men när jag fick fart på den så vibrerade den så in i hlvte, visade sig senare efter en hel massa krångel, att det satt fel flexplatta monterad på motorn, 28oz istället för 50oz. som sista utväg provade jag att byta flexplatta, och vipps så försvann vibrationerna. Inte på någon av plattorna finns det någon som helst märkning (förutom en Fo Mo Co stämpel på den ena plattan) och vikterna var nästan lika stora, något längre på 50oz. konstigt att Ford inte kan märka grejorna ordentligt P,S! Passa er för Us Car i göteborg, och deras testade och godkända motorer kompletta med yttre tillbehör. Bara SKIT!!
  13. Jo jag vet att det sitter en balans vikt på flexplattan och att den borde rimligtvis vara större på 50oz, men på mina två plattor en 50 o en 28oz, så var vikterna nästan lika stora ,blev därför lite fundersam? eftersom 50oz vikten borde teoretiskt vara nästan dubbelt så stor. konstigt att Ford inte märkte plattorna med en stämpel eller liknande, så att man lätt kan se skillnad.
  14. Vad är det för bultmönster på min 66;a med V8 (5 bult)?
  15. Ungefär vid vilket varvtal ska en aod låda växla ? Om jag ger fullt så drar den till ca 4300 rpm mellan 1-2 och 2-3 den drar lite längre innan 4;an hoppar i, 4500rpm, lådan funkar som den ska och, TV-vajern är rätt justerad finns inget direkt behov att motorn ska varva något mer för tillfället, men i framtiden om man vill trimma så kan det vara bra om den varvar ur lite mera, är det ett "shift kit" som gäller ?
×
×
  • Create New...