Jump to content

Recommended Posts

Ja vart ska jag börja..

I mitt köpkontrakt med Wasabil ståt det att jag skulle ha "Fullt besiktigat och godkänt bil" så är inte fallet bilen har körforbud ( som jag inte visste om) Jag har vel ca 2 a4 sidor med fel som de skulle ha fixat däribland fel på bromsar och styrning som enligt Wasabil bilen har blivit godkänt med??

Felet enligt besiktningspapperen är felinställda strålkastare....

Jag skrev in här får att kanske få lite hjälp med vad jag borde göra, har tänkt å forsöka få tillbaka lite pengar då bilen ju inte direkt var gratis...

Mustang entusiaster - Köp ALDRIG en Mustang genom Wasabil !

Den firman är rena lurendrejeriet , bilskojare på högsta nivå !

Gör inga affärer med dem !!!

Jag är själv inte drabbad men vill varna andra som går i Mustang köps tankar....

På svarta listan står de som Wasab-bil vill jag minnas.

Köpte du bilen av dem eller agerade de mäklare. Var de mäklare så har du troligen inte en chans... Står de som säljare är det ju ett kontraktsbrott.

Är det förresten någon som vet under hur många namn de jobbar. Minst 5 vad jag vet.

Luktar inte bra!!!

Jag tittade på en Fairlane-66a förra våren på en liten firma i Jönåker. Dels var bilen inte så fin som beskrivningen löd (som alltid) men det värsta var när jag skulle provbromsa vid provkörningen. Jag trampade på ganska bra och hamnade i mötande körbara på studs. När jag påpekade det för honom så svarade han bara att den visst är besiktigad och bromstestad. Jag kollade på protokollet och mycket riktigt "godkänd". Hur F-N lyckas de fuska med besiktningen?

Luktar ännu värre!!!

LYCKA TILL!!!

Hej och hopp

Jo då jag köpte bilen av dem, de agerade inte meklare.

Jag hade ochså den bromsupplevelsen som du beskrev.

Under provkörningen påpekade jag att bromsorna var "blytunga" han erbjöd mig att instalera en "bromsbooster" bland lite andra grejer jo då efter att den var instalerad bromsade den ju bättre, den högg och sedan dog motorn varje gång jag trampade på bromsen. Jobbigt med automat låda kan man säga.

Skulle åka till SET killarna för att jag tyckte det var konstigt, slutade med bärgning.....

Fick reda på att de (wasabil) hade koppplat fel på förgasaren som de ochså hade stält in fel.... jag kan ju fortsätta....

Bromserna var ochså felkopplade bak var fram och fram var bak, kul.....