Jump to content

Shelby GT500E


NiklasW

Recommended Posts

Gick in på Shelbys hemsida och såg att de ska börja tillverka nya GT500, eller nya är de väl inte men... Kaross från 67-68 Fastback och sedan bygger de bilarna exakt som Eleanor i senaste Gone in 60 Seconds. Men lack kan väljas. De kommer heta GT500E.

Värstingmodellen ska heta Super Snake! :twisted:

Det kommer tillverkas totalt 475 stycken varav 75 Super Snakes med 750 hk!

Riktigt grymt må jag säga! :D

Länk till sidan: http://www.sandersonsales.com/eleanor.html

Link to comment
Share on other sites

Aa det säger jag med. Kosta lär den också göra.

Det blir kanske billigare att bygga den själv. Det finns "Eleanor"-kit som man kan köpa för relativt billiga pengar. Där ingår just själva "stylingen", scoop, huv, lykthus mm. mm.

Det blir nog roligare att bygga den själv med. Jag måste erkänna att jag är mycket sugen att bygga en.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 3 weeks later...

Wow alltså. Där kan man snacka om riktiga "muscle cars".

Men jag håller med några av föregående talare, det vore mycket roligare att bygga en själv.

Har själv funderat på att köpa ett kit och bygga en ford gt-40. Det värsta är ju att all plast/glasfiber och sådant utan motor och platta går ju på 100.000:- + frakt till Sverige. Så det är ju inget man kommer över för en sissodär 50.000:- :roll: .

Sedan ska man ju självklart ha en fin motor också, helst en 427'a. Men sedan var det ju det med svenska regler angående amatörbyggda bilar. Om jag inte minns alldeles galet så är det 1kw per 10kg som gäller :cry: , så det blir ju inte många hästar i en bil som väger 1 ton :cry: .

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • 4 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...