Hissnissen February 28, 2007 Report February 28, 2007 Har hittat en Mustang gt -03 som dessvärre står 30 mil bort, vädret kräver vinterdäck och nu har jag hittat några alufälgar. 5x114,3 Dubbdäcken har 225/55/16. Passar dessa alls? I övrigt är den sänkt F 45mm B 50 mm , kan den bli så låg att det blir farligt? Blivande Musse-ägare. Citera
Pernolf cmc 558 February 28, 2007 Report February 28, 2007 225/55/16 är nog orginal skulle jag tro, även fast sänkningen är i mesta laget. Bultcirkeln är korrekt och inpressningen (E.T) brukar ligga på 15-25mm.kanske värt att kolla på vad ett fraktbolag tar för att få hem den åt dig? Citera
Hissnissen February 28, 2007 Author Report February 28, 2007 Tack för svar!Nu har jag inte fälgarna hemma men jag undrar om jag inte läste ET 38.De har tidigare setat på en Hyundai Santa fe...Har någon tips på fraktbolag annars? Citera
mrv8 February 28, 2007 Report February 28, 2007 Hittils har jag inte varit med om biligare leveranser än dom här kunnat erbjuda, även med mycket vännlig och hjälpsam service.http://www.norlens-trp.se/Norléns Transport AB är ett av Sveriges största transportföretag inom biltransporter. Vi transporterar nya, begagnade och havererade bilar och andra hjulburna fordon.Polaren och jag har annlitat dom vid flertalet tillfällen och det har rört sig runt 2500kr för att frakta billar runt halva sverige, så 30 mil kan inte vare en förmögenhet.MvhMrV8 Citera
Recommended Posts