Per-Åke Kjellberg September 11, 2003 Report September 11, 2003 jag har en msd box på min bil därför funkar inte min varvräknare korrekt ärdet någon som vet hur man löser problemet?hälsningar Per-Åke Citera
Gäst September 12, 2003 Report September 12, 2003 Det står i instruktionshäftet hur du ska göra.MSD boxen har ett varvräknarurtag dit du kopplar räknarenPå min bil fick jag ytterliggare ett MSD problem och det är att motorn forsätter att gå trots att startnyckeln är ur!!! Även det står det om i instruktionen och det var att koppla in en diod till generatorn. Citera
Taifun38 October 10, 2003 Report October 10, 2003 Eldre amerikanske Ford bruker et såkalt "current triggering system" for varvraknaren,d.v.s at varvraknaren ligger i serie på resistorledningen som går fra tenningsbryteren(ign. switch) og til coilens + side. Ved bruk av MSD-tenning må du benytte deg av en MSD Tach Adapter. Dette er en liten boks som kan monteres f.eks. under instrumentbordet. Som sagt så er dette kun for "current-triggered tachometers" som iallefall brukes i mustang 1964-70 ,muligens senere også. Citera
Recommended Posts