Pelle cmc 375 September 12, 2003 Report September 12, 2003 Skiljer det något på huvudcylindern mellan trum och skivbromsar? Citera
Lars Oscarsson cmc383 September 12, 2003 Report September 12, 2003 Hej Pelle.Ja det är skilnad mellan hudbromscylindrar för trummoroch eller skivor.Du får inte använda en huvudcylinder till trummor omdu har skivor heller inte tvärt om.Du frågade tidigare om att byta till 67 huvudbromcylinderoch du skulle ha servostyrda bromsar.Det skall inte vara något större problem att få plats med servoklockan från 67 .Jag har sett olika varianter av bromsbyten och vid vissatillfällen så har man använt klockan som är till 65-66?.Men som du kanske vet så användes sällan eller aldrigservostyrt till skivbromsar 65-66. Servostyrda brommsar på 65-66 var trummbromsarrätta mig om jag har fel. :wink: Citera
Pelle cmc 375 September 12, 2003 Author Report September 12, 2003 Tack för det. Jag har fått olika besked från andra håll. Jag har alltså en 65a med trummor utan servo, men skulle vilja ha servo, och samtidigt öka på säkerheten med ett tvåkretssystem. Jag har en komplett servo med cylinder till en 67a på gång, och är medveten om att jag behöver andra bromsrör och bromsrörsfördelare, men undrar om pedalställ och tryckstång är samma. Citera
Gäst September 12, 2003 Report September 12, 2003 Innan du slänger pengarna i sjön så titta lite på Master Power Brakes sida http://www.mpbrakes.com/Att jag låter så brutal beror på att jag gjort konverteringar med beg skrot och fått mycket huvudbry och tom plånbok.Speciellt servoklockorna som nu är 40år gammla och därmed igentorkade och mycket osäkra.Problem med rätt pedal och problem med kärvande fördelningsblock! Det slutade med att jag köpte ett komplett system från MP och vipps blev det bättre än orginal.CMC medlemmar har 15% från MP Bara ett litet tips alltså! Citera
Roger September 12, 2003 Report September 12, 2003 HejJag kan bara hålla med Per.Jag köpte också en begagnad bromservo och den fungerade en hel vecka.Om du inte är ute efter orginalstuket så finns det nya att köpa på Summit Racing Usa 280 Dollar eller nyrenoverade på Mustangs Unlimited 230Dollar + 75 för stommavgift.Sammanfattning köp en ny det blir billigare i längden. Citera
norrbagge September 19, 2003 Report September 19, 2003 Jepp. mpbrakes er en fin ting. Synd man ikke får systemet som et tokretsanlegg uten å bulke skjermen som sitter rundt fjærene. Er det noen som vet om en bremsekraftsforsterker som man slipper å gjøre det?Torbjørn Citera
Anders CMC601 September 20, 2003 Report September 20, 2003 Hej Torbjørn,Hos NPD (National Parts Depot) sælges i form af et kit, en helt ny bremseforstærker med ny tokreds hovedcylinder. Der anvendes en kompakt forstærker (7" mini brake booster) så det passer på en 65-66.Du kan købe kittet for ca. $320,- og der skal ikke ændres på monteringen på bremsepedalen. (ved manuel gearkasse er prisen $360,-).Desværre ved jeg ikke hvem der er "vendor" (hvilket fabrikat det er de sælger).Good luck!Mvh/Anders Citera
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.