Jump to content

Mustang originalradio MED RÄTT FREKVENSER


grufman

Recommended Posts

Tjipp tjipp

Vi kan fixa fram fabriksnya radioapparater till Mustang 05 och nyare med rätt frekvenser, dvs så du kan lyssna på din P1 på 92.4 osv. Som alla här inne vet så är ju usa-apparaterna kodade på udda frekvenser, exempelvis 93.3, 93.5, 93.7 osv.

Vi kan i dagsläget ordna fram en ny radio till dig som har en 500W-radio, dvs mellanradion, lilla och stora radion får vi se vad som händer med i framtiden.

Pris, oklart i dagsläget, men det blir inte billigt tyvärr, sannolikt femsiffrigt, kanske billigare. Kan detta vara intressant? Observera att det *inte* handlar om någon enkel omprogrammering, utan en helt ny enhet.

Link to comment
Share on other sites

Tja, eftersom jag kom med förslaget kan jag undersöka saken lite närmare. Jag kom på ide´n eftersom jag installerade en cd-växlare med samma teknik i familjens första Chev. Trans Sport -98 som hade originalsteroe med bara kasett-fack. Den lokale elekronikaffären (i vilken jag troligen är bästa kunden) fixade en cd-växlare som låg i handskfacket och som sände radiovågor till originalstereon och som sköttes med en liten fjärrkontroll. Fiffigt värre, om man inte vill byta hela stereopaketet. Sen kan jag se svårigheter med en sån här liten apparat; antennfunktionen t ex, men...jag skall kolla.

Hälsningar Magnus

Link to comment
Share on other sites

Den här lilla apparaten för 220:- är rena underverket. Jag testade med mp3 kopplad till den och det fungerade perfekt. Man kan välja vilken frekvens som helst mellan 88.1 och 107.9. Tyvärr blev radioljudet dåligt eftersom tonårsdotterns mp3 saknade separat antenningång och jag bor på vischan långt från sändaren i Follingbo men mp3-inspelade filer lät väldigt bra. Det finns säkert andra märken också men detta var vad som fanns hemma i butiken en skärtorsdags-em.

http://www.kronandata.se/upl/%7B9A00F6B ... B4B%7D.pdf

Hälsningar Magnus

Link to comment
Share on other sites

Jag har en Belkin FM sändare till min Ipod, o funkar skitbra, men det ersätter juh inte det tråden handlade om!

De radiostationerna som ligger på en viss frekvens går juh ändå inte att få in!

/Jocce

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...