Jump to content

Recommended Posts

Nu fick jag svar på ett av mina inlägg vilket uppmuntrade mig att komma med en ny fråga: SKALL en65-HT vara utrustad med "stötfångarhorn" bak? (bumper guards) Var alla det eller var det option? Är det FEL att inte ha det? : :) )

Ang. stötfångarhorn eller inte. Jag tittar i Mustang Recognition Guide som visserligen är över 20 år gammal, men i den står det på sid 30 att det är standardutrustning med horn. Men om just din bil saknar det och det inte finns hål och stag till hornen, då är det väl inte fel att vara utan. Det är det som är spännande att ingen riktigt kan säga emot om det är rätt eller fel, ibland kunde man till och med glömma vissa saker från fabrik. Troligast är det att det fanns, kanske har du en repro plåt utan hål som någon bytt mot original eller helt enkelt tagit bort hornen och svetsat igen hålen. Det är din bil och du ska göra den som du vill ha den.

Fortsätt fråga och håll oss aktiva.

Såvitt jag vet hade alla 65:or stötfångarhorn bak, utom GT-modeller (där kom ju avgasrören ut ungefär där hornen sitter på vanliga Mustanger).

Personligen tycker jag att det är snyggast med hornen på plats.