Jump to content

Recommended Posts

Har man pengarna så är priset inte helt åt skogen, men tänk på att tull och liknande tillkommer (jag antar att det inte är inkluderat). Bilen verkar vara i kanonskick. Svårt att se om alla delar är dom korrekta, men snorkeln är förmodligen lite "hemmapulad" 8)

Bara att slå till :lol:

Har man pengarna så är priset inte helt åt skogen, men tänk på att tull och liknande tillkommer (jag antar att det inte är inkluderat). Bilen verkar vara i kanonskick. Svårt att se om alla delar är dom korrekta, men snorkeln är förmodligen lite "hemmapulad" 8)

Bara att slå till :lol:

Om det er nåt du vil veta om den her bilen er det bara att fråga. Snorkelen er EJ hempulad :evil:

Bilen tilhør en kompis.

Bilen er MYCKET bettre en vad som framkommar på bildene.

Fråga Kjelle "Power" :lol: Han vet ;)

Bilen finns i Østfold næra svenskegrensen.

Hilsen

John Bakke

e-post: Johbbak@online.no

Svårt att se om alla delar är dom korrekta, men snorkeln är förmodligen lite "hemmapulad" 8)

Jämfört med bilden som finns på 428 Cobra Jet registret så ser snorkeln helt rätt ut i mina ögon.

Snorkelen er EJ hempulad :evil:

Hehe jag VISSTE att du skulle svara på den :lol:

Säger du det så tror jag på dig........... Är det meningen att övervarvningsskyddet ska sitta inne i snorkeln ? :lol:[/quote:18qygjyl]

Det är inte något övervarvningsskydd, kolla reservdelsnumret så ser Du att det är startfördröjningsrelät.

Relät ser ut att vara utbytt mot en senare utgåva (korkpackning i stället för svart gummipackning). I och för sig inte något konstigt eftersom reläna snabbt försvann från de flesta bilarna redan när de var nya (gick ofta sönder och många tyckte inte det var någon vits att sätta dit ett nytt uten det gjordes troligen långt senare när originalbilar började värderas högt).

Men, det har korrekt OEM nummer, C8AF och inte C8AZ, så det kanske bara är bilden som luras.

Snorkelen er EJ hempulad :evil:

Hehe jag VISSTE att du skulle svara på den :lol:

Säger du det så tror jag på dig........... Är det meningen att övervarvningsskyddet ska sitta inne i snorkeln ? :lol:

Det är inte något övervarvningsskydd, kolla reservdelsnumret så ser Du att det är startfördröjningsrelät.

Relät ser ut att vara utbytt mot en senare utgåva (korkpackning i stället för svart gummipackning). I och för sig inte något konstigt eftersom reläna snabbt försvann från de flesta bilarna redan när de var nya (gick ofta sönder och många tyckte inte det var någon vits att sätta dit ett nytt uten det gjordes troligen långt senare när originalbilar började värderas högt).

Men, det har korrekt OEM nummer, C8AF och inte C8AZ, så det kanske bara är bilden som luras.[/quote:skxn77xw]

Helt rett. Det er korkpakning og orginalet hadde svart gummi. Startfördröjningsrelät er ett OEM service del. Om ni er petnoga så er detta en av dom ej korekta deler på bilen. NOS eller begagnad fungerande orginal er lika vanliga som HØNSTENDER :roll:

Repro fanns ej nær bilen blev renoverad :D Men nu finns det repro som er mycket lika;

http://www.thecoralsnake.com/forsale.HTML

Om du vil lesa lite mera om Starter Delay så gå hit;

http://www.428cobrajet.com/id-starter-delay.html

Og ja, det ska sitta just der.

En liten rolig detalj om dessa Starter Delays er att dom fanns even på några FIAT traktorer på 70 talet ;) Jepp, helt korekta FORD deler :!:

Flera fråger :?::lol:

John

Startfördröjningsrelät er ett OEM service del. Om ni er petnoga så er detta en av dom ej korekta deler på bilen. NOS eller begagnad fungerande orginal er lika vanliga som HØNSTENDER :roll:

Hönständer är mycket vanligare, och bra mycket billigare :)

Fantastisk bil verkar det vara, med ett fantastiskt pris...

Hur som, för mig är det den ultimata drömbilen, kan inte tänka mig en coolare och snyggare Mustang, och drömma kan man ju alltid.

Är det nån som vet om motorstyrkan, i min Mustangbok står det 335 bhp, vilket låter "lite", (360 bhp på Police Interceptorn motorn). Jag har för mig jag sett siffror på 400+ hk för GT500 KR?

/Thomas

OK. Låter ganska avancerat... Är det någon som vet hur de här olika mätmetoderna jämför med uppgivna hästkraftvärden på dagens bilar? Är det A-, B- eller C-kurva:-)?

Är det någon som vet hur många GT500 KR, Cab som finns i Sverige?

/Thomas

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...