tomarc April 9, 2007 Report April 9, 2007 Hittade den här till salu på nätet. Skulle vara kul att höra om nån har några kommentarer? Är det ett rimligt pris? Har nån sett bilen i verkligheten?http://www.billstrom.nu/bilformedling/shelby68convred.html/Thomas Citera
Peter CMC1869 April 9, 2007 Report April 9, 2007 Har man pengarna så är priset inte helt åt skogen, men tänk på att tull och liknande tillkommer (jag antar att det inte är inkluderat). Bilen verkar vara i kanonskick. Svårt att se om alla delar är dom korrekta, men snorkeln är förmodligen lite "hemmapulad" Bara att slå till Citera
JohnB April 9, 2007 Report April 9, 2007 Har man pengarna så är priset inte helt åt skogen, men tänk på att tull och liknande tillkommer (jag antar att det inte är inkluderat). Bilen verkar vara i kanonskick. Svårt att se om alla delar är dom korrekta, men snorkeln är förmodligen lite "hemmapulad" Bara att slå till Om det er nåt du vil veta om den her bilen er det bara att fråga. Snorkelen er EJ hempulad Bilen tilhør en kompis. Bilen er MYCKET bettre en vad som framkommar på bildene.Fråga Kjelle "Power" Han vet Bilen finns i Østfold næra svenskegrensen.Hilsen John Bakkee-post: Johbbak@online.no Citera
ThomasFB April 9, 2007 Report April 9, 2007 Den är fin. 155000 euro. Det låter bättre, köp nu. Ack, vore det en Challenger.... Citera
Peter CMC1869 April 9, 2007 Report April 9, 2007 Snorkelen er EJ hempulad Hehe jag VISSTE att du skulle svara på den Säger du det så tror jag på dig........... Är det meningen att övervarvningsskyddet ska sitta inne i snorkeln ? Citera
Nenne April 9, 2007 Report April 9, 2007 Svårt att se om alla delar är dom korrekta, men snorkeln är förmodligen lite "hemmapulad" Jämfört med bilden som finns på 428 Cobra Jet registret så ser snorkeln helt rätt ut i mina ögon. Citera
Peter CMC1869 April 9, 2007 Report April 9, 2007 Hehe, jag ger mig, såg inte "hacket" i skarven på den bilden men såg den på Mansfields hemsida. Citera
Nenne April 9, 2007 Report April 9, 2007 Snorkelen er EJ hempulad Hehe jag VISSTE att du skulle svara på den Säger du det så tror jag på dig........... Är det meningen att övervarvningsskyddet ska sitta inne i snorkeln ? [/quote:18qygjyl]Det är inte något övervarvningsskydd, kolla reservdelsnumret så ser Du att det är startfördröjningsrelät.Relät ser ut att vara utbytt mot en senare utgåva (korkpackning i stället för svart gummipackning). I och för sig inte något konstigt eftersom reläna snabbt försvann från de flesta bilarna redan när de var nya (gick ofta sönder och många tyckte inte det var någon vits att sätta dit ett nytt uten det gjordes troligen långt senare när originalbilar började värderas högt).Men, det har korrekt OEM nummer, C8AF och inte C8AZ, så det kanske bara är bilden som luras. Citera
JohnB April 9, 2007 Report April 9, 2007 Snorkelen er EJ hempulad Hehe jag VISSTE att du skulle svara på den Säger du det så tror jag på dig........... Är det meningen att övervarvningsskyddet ska sitta inne i snorkeln ? Det är inte något övervarvningsskydd, kolla reservdelsnumret så ser Du att det är startfördröjningsrelät.Relät ser ut att vara utbytt mot en senare utgåva (korkpackning i stället för svart gummipackning). I och för sig inte något konstigt eftersom reläna snabbt försvann från de flesta bilarna redan när de var nya (gick ofta sönder och många tyckte inte det var någon vits att sätta dit ett nytt uten det gjordes troligen långt senare när originalbilar började värderas högt).Men, det har korrekt OEM nummer, C8AF och inte C8AZ, så det kanske bara är bilden som luras.[/quote:skxn77xw]Helt rett. Det er korkpakning og orginalet hadde svart gummi. Startfördröjningsrelät er ett OEM service del. Om ni er petnoga så er detta en av dom ej korekta deler på bilen. NOS eller begagnad fungerande orginal er lika vanliga som HØNSTENDER Repro fanns ej nær bilen blev renoverad Men nu finns det repro som er mycket lika; http://www.thecoralsnake.com/forsale.HTMLOm du vil lesa lite mera om Starter Delay så gå hit; http://www.428cobrajet.com/id-starter-delay.htmlOg ja, det ska sitta just der.En liten rolig detalj om dessa Starter Delays er att dom fanns even på några FIAT traktorer på 70 talet Jepp, helt korekta FORD deler Flera fråger John Citera
Nenne April 9, 2007 Report April 9, 2007 Startfördröjningsrelät er ett OEM service del. Om ni er petnoga så er detta en av dom ej korekta deler på bilen. NOS eller begagnad fungerande orginal er lika vanliga som HØNSTENDER Hönständer är mycket vanligare, och bra mycket billigare Citera
JohnB April 9, 2007 Report April 9, 2007 Finns even en bild av bilen i sista Power sida 66.Med kommentar av Kjelle John Citera
tomarc April 10, 2007 Author Report April 10, 2007 Fantastisk bil verkar det vara, med ett fantastiskt pris... Hur som, för mig är det den ultimata drömbilen, kan inte tänka mig en coolare och snyggare Mustang, och drömma kan man ju alltid.Är det nån som vet om motorstyrkan, i min Mustangbok står det 335 bhp, vilket låter "lite", (360 bhp på Police Interceptorn motorn). Jag har för mig jag sett siffror på 400+ hk för GT500 KR?/Thomas Citera
JohnB April 10, 2007 Report April 10, 2007 335 HK på alla 68-70 SCJ/CJ. I verkligheten ca 400.John Citera
Nenne April 10, 2007 Report April 10, 2007 Ford ändrade sättet att ange effekten med just 428 CJ när den introducerades 1968.http://www.carmemories.com/cgi-bin/view ... nce_id=347 Citera
tomarc April 11, 2007 Author Report April 11, 2007 OK. Låter ganska avancerat... Är det någon som vet hur de här olika mätmetoderna jämför med uppgivna hästkraftvärden på dagens bilar? Är det A-, B- eller C-kurva:-)?Är det någon som vet hur många GT500 KR, Cab som finns i Sverige?/Thomas Citera
JohnB April 11, 2007 Report April 11, 2007 http://cgi.ebay.com/ebaymotors/GT500KR- ... dZViewItem Citera
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.