affe brandman April 10, 2007 Report April 10, 2007 Är den någon skillnad på en 67 mustangpump smal påfyllningshål.och en 1970 år mustangpump det är en som har en undrar om jag kan köpa den o det är samma fästen.Affe Citera
Lars Oscarsson cmc383 April 10, 2007 Report April 10, 2007 Hej.Det skall vara samma typ om den kommer från sammamotorstorlek alltså 289-302 så är det ingen skillnad. Citera
Nenne April 10, 2007 Report April 10, 2007 Både NPD och Mustangs Unlimited listar två olika pumpar för 1970, en för big block som verkar stämmma med äldre V8 modeller (inkl 1967)...http://www.mustangsunlimited.com/itemdy ... y=EMUSTANG...och en för 302/351 motorer.http://www.mustangsunlimited.com/itemdy ... y=EMUSTANG Citera
Lars Oscarsson cmc383 April 10, 2007 Report April 10, 2007 Hej.Det verkar lite snurrigt då just den första pumpen ärden som sitter på MIN 302 2V 70 och som aldrig är bytt. Vad jag kan urskilja så verkar det inte vara något annat än tryckslangens urtag (plassering) som inte är lika .Vad är skillnaden annars mer än fästena och evetuellt rem-skivan, funktionen är samma. Citera
Nenne April 10, 2007 Report April 10, 2007 Mustangs Unlimited anger olika mått på de två pumparna förutom skillnaden i tryckslangens anslutning.Master Part katalogen listar till och med fyra olika pumpar, två för 67-69, ID-märkning HBA-BF och HBA-BF1, en för 302 och 351 1970, märkt HBA-CC, och en för 6:or och 428:or 1970, märkt HBA-BR. Citera
Lars Oscarsson cmc383 April 11, 2007 Report April 11, 2007 Hej.Att det finns lite olika varianter på pumpar får jagsvälja, men att pumpen eller pumpar inte skullekunna användas på de olika motorerna kan jag inteta, det som är olika men är trots allt förändringsbartvid en äventuell montering är ju monteringsdetaljer,slangar, remmar. I den övriga gruppen av delar till servostyrning typslavcylinder, tryckfördelningsvetil mm är det avsamma typ, det som skilljer för att passa är i stortslangmodeller och tillhörande delar som nipplar mm. Jag tror att vi får sluta med inlägg om detta dådet faktiskt går att använda servopump från andra fordonsmärken som även generator mm, det gäller egntligen bara var man sätter gränsen för går eller inte går. Vi kan väll vara vänner för det, motortypen V8 harinte så många grundutföranden på exempelvis blockoch vattenpump mm, jag menar är tex familjen smalblock 260, 289, 302, 351w för att få något att passa mellan dessa behövs inte så mycket funderande,möjligen kan vi ta bort 351 Windsor, men trots detså passar många yttre detaljer även på den motorn Citera
Nenne April 11, 2007 Report April 11, 2007 Jag har inte påstått att det inte skulle gå att använda en annan pump/del än den exakt rätta. Jag gav bara lite kompletterande information utifall att den som frågade kanske var intresserad av det Kanske det fattas en särskild avdelning på forumet för oss som är mer inställda på originalutförande. Citera
Lars Oscarsson cmc383 April 11, 2007 Report April 11, 2007 Hej igen.Jag är en gammal originalrenoverare och anser attoriginal är ett måste om Mustanghistorien skall överlevamen efter 25år med Mustanger är det kul att åstadkomma något själv, originalbilar finns det egetligen inga rullandeidag, de som överlevt original står troligen fortfarande på museum, alla andra s.k. original bilar som rullar är till 99%originallikt renoverade och oftast också över renoverade. Det är också viktigt att förstå att inga Mustanger förblirorörda, det är alltid något som en kalenderbitare kanslå ner på, fakta som finns idag får man också ta meden nypa salt då den ena vetande säger något annat änden andra, jag ljuger inte om något och i de 20tal böckersom jag har kan man ibland undra om vissa saker verkligen är rätt. Nog om detta för nu börjar det spåra ur tycker JAG. Citera
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.