MrTurbo_1645 April 11, 2007 Report April 11, 2007 Jag håller på och byter listerna på mina trösklar, monteringssats medföljde men jag får inte riktigt ihop det. Det följde med SJU avlånga fästen som skall fästas med två popnit styck. Jag har hål för SEX i bilen.Jag fick med ELVA popnitar. (det går 2 per fäste)Se bilden; http://www.saab4fun.com/upload/uppladd/ ... G_0343.JPGSedan skall det ju skruvas fast ett fäste i hålet längst fram på skärmen, innan hjulhuset. Det ser ut så här; http://www.saab4fun.com/upload/uppladd/ ... G_0328.JPGHur skall dessa sitta? I vilken ordning skall de vara?Edit; Det satt bara sex och den längst fram saknades när jag tog isär alltså. Så det e inte så att jag har kort minne denna gång. Citera
Lars Oscarsson cmc383 April 11, 2007 Report April 11, 2007 Hej.Vad jag kan se så har du nästan gjort rätt, fästet i plastsom skall nitas på framskärmen skall sitta närmare dörroch fästet för bult med mutter skall sitta i framkant pålisten mot hjulhuset, du ser säkert att det fästet kantryckas i listen framifrån. Om du redan nitat listens fästen så tycker jag att du haftlite brått, jag brukar råda till att man skruvar fast dessamed små rostfria plåtskruv, det blir lite lättar att justerai höjd då man kan lossa skruv och flytta fästet upp-ned. Men du är på bilden som vissas på rätt väg, listen trycksinte på plats i sin hela längd utan den hakas i underkantoch trycks över klipsen i överkant, det går iofs att görasamma manöver uppifrån också. Citera
MrTurbo_1645 April 12, 2007 Author Report April 12, 2007 Tack!Får spana på det igen då. Dock finns det inga fler hål att montera i. Skall bulten gå igenom plastklipset först och plåtbrickan sedan? Eller skall plåtbrickan ligga utanpå? Sätter man det i listen och drar fast efter den är monterad? Citera
Lars Oscarsson cmc383 April 12, 2007 Report April 12, 2007 Hej.Om det är den runda brickan du menar så skall den sitta på insidan av framskärmen före muttern, du avslutar monteringen med att dra fast främre fästet, obs dra inte för hårt. Den rektagulära brickan skall monteras så att den låserskruven i det fyrkantiga urtaget, den sitter där somett mothåll då du skall skruva på muttern i hjulhuset. Citera
MrTurbo_1645 April 12, 2007 Author Report April 12, 2007 Hej.Om det är den runda brickan du menar så skall den sitta på insidan av framskärmen före muttern, du avslutar monteringen med att dra fast främre fästet, obs dra inte för hårt. Den rektagulära brickan skall monteras så att den låserskruven i det fyrkantiga urtaget, den sitter där somett mothåll då du skall skruva på muttern i hjulhuset. Den rektangulära brickan var det jag klurade mest på. Hör av mig igen om jag inte får ihop det. Citera
Lars Oscarsson cmc383 April 16, 2007 Report April 16, 2007 Hej. Fick du inte ihop det, eller är allt frid och fröjd. Citera
MrTurbo_1645 April 16, 2007 Author Report April 16, 2007 Tjejen jobbade ju hela helgen så jag har roat mig hemma med två ungar. Onsdag ska jag kunna komma iväg till garaget. Citera
MrTurbo_1645 April 17, 2007 Author Report April 17, 2007 Nu har jag vart uppe en sväng och bråkat lite med bilen. Tröskellisten var lätt att få dit i framkant, sitter bra men längst bak fäster den inte på klipsen alls utan poppar loss hela tiden. Ska man flytta fästen eller "klämma ihop" listen lite för att få den att sitta fast? Citera
Lars Oscarsson cmc383 April 17, 2007 Report April 17, 2007 Hej.Kanske flytta fäste men vågar du så kan du klämma listen,inte bara på en sida utan på båda, du kan nog krama litemed handen, var försiktig då det är aluminium. Citera
Recommended Posts