winnerpatric cmc162 April 13, 2007 Report April 13, 2007 Hej. Har köpt fälgar som är 9" breda fram. och fälgens kant tar i precis uppe på toppen där jag ringat in. Nu undrar jag om man kan kapa av en bit av den rundningen som är där för o få plats med fälgen eller det förstör hållbarhet och annat? Citera
Lars Oscarsson cmc383 April 13, 2007 Report April 13, 2007 Hej.Jag tror inte det är något problem att ta bort en del avtoppen på upphöjningen, men det borde finnas en anledningtill att det har lämnats kvar, om du kapar bort toppen avbulan så måste du kolla först att smörnippeln till ledeninte är i vägen istället. Citera
winnerpatric cmc162 April 14, 2007 Author Report April 14, 2007 Tack för beskrivningen. ska prova om det går o göra något. Rör armen sig mycket upp och ner under färd, jag menar ute i änden? Citera
Lars Oscarsson cmc383 April 14, 2007 Report April 14, 2007 Hej.Att armen rör sig upp-ned är normalt då den sitteri fästet över och under spindel, rörelsen på övreoch undre bärarm är den rörelse det blir, det ärsvårt att beskriva men det blir ingen större rörelse. Om du lyfter bilen med domkraft i rambalcken framså kan du förstå lite av rörelsen för bärarm nedåt. Rörelsen uppåt är det fjädern som motverkar mentrots allt så rör övre bärmen på sig upp-ned alltsåden får olika vinklar breroende på belastning. Citera
Recommended Posts