Jump to content

larm-frågor !


persalls

Recommended Posts

Hej!

Min 95a har lite hyss för sig !

Dels skulle jag koda om en nyckel och läste mig till var det skulle byglas men i skuffe sitter ingen modul och inte heller någon kontakt. Larmet hittade jag under panelen, som vilket hemma-montage som helst, men det är ett Ford orginal och så är även nycklarna, dock hittade jag ingen "byglingsbar" anslutning i närheten. Jag har ingen indikering i mätarhuset utan det sitter en vanlig blinkdiod till vänster om ratten.

Att döma av monteringen är det ett eftermonterad larm som dessutom har otroligt hög känslighet samt verkar ha lätt för att falsklarma.

Jag är lite misstänksam mot mitt batteri då den iofs startar ganska lätt men låter lite "sur" och jag funderar på om det kan vara ett batteri som är på väg att ge upp och som kan ge korta avbrott och därigenom förorsaka falsklarm...

Någon som tror på teorin eller är jag fel ute ??

Tacksam för hjälp eftersom grannarna börjar titta lite snett :-)

Bilen är en 95a GT cab från Florida.

/Mvh Per

Link to comment
Share on other sites

om din bil har standardlarm sitter modulen innanför vänster bagagerumsbeklädnad. Byglingen sitter på kabelstammen. OBS: Endast för att programmera fjärrkontrollen - INTE NYCKELN - Din bil har inte PATS och har således inga programmeringsbara nycklar.

Inte alla Mustanger utrustades med fjärrkontroll. Ditt larmsystem kan vara eftermonterat. Mitt tips är att riva ut det och ersätta med något i stil med CarGard om du har behov av fjärr/larm.

Link to comment
Share on other sites

Hej!

Ja, det kan ju förklara en del ! Dock har jag problem med batteriet !

Jag körde en test på det i dag och det är bara att byta. Någon annan som har det gamla larmet som vet hur man kodar fjärrkontrollen ??

Om man delar det finner man ett dip-switch-block och där ligger ju hemligheten antar jag ! C-lås och allt funkar ju men det hade varit skönt och slippa byta ut det bara för en extra fjärr om nu batteriet löser falsklarmen.

/Mvh Per

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...