Jump to content

kompressor kit -02


parar

Recommended Posts

Hejsan jag är ny här på forumet jag undrar vad det kan kosta att köpa ett kompressor kit till en gt -02 och vad man måste ändra i motorväg samt förstärka på bilen osv och vilka övriga kostnader det blir? :?:

Link to comment
Share on other sites

Hejsan jag är ny här på forumet jag undrar vad det kan kosta att köpa ett kompressor kit till en gt -02 och vad man måste ändra i motorväg samt förstärka på bilen osv och vilka övriga kostnader det blir? :?:

Helt beroende på vad du ska ha för kompressor.

Räkna ca runt en 45-50 000 för kompressorn. (Paxton,Procharger,Vortech) om du tar själv från USA. Dem brukar inehålla det mesta, men måste ändå kompletteras.

Du behöver nya tändstift.

Ny soppapump.

Ev en flasher så du kan få en tune. Vissa kompressortillverkare erbjuder att du skickar in din databox så kodar dem den till dig. Men det hade jag aldrig vågat göra som boende i Sverige. Sedan desutom om du vill återställa den så blir det ju problem.

Sedan behöver du lite andra saker så som lambda, olje, laddtrycksmätare. Där är säkerligen en del andra saker som tillkommer med som jag glömt.

Sedan ska det installeras om du inte gör det själv.

Så bara material utan någon installations kostnad så får du nog räkna med en 60 - 70 000

Jag håller själv på med detta och det springer iväg i pengar kan man säga!

Har du en automat eller manuell? Villket som så bör du nog titta över och byta kopplingen eller preppa aut lådan, för det håller inte i längden. Se även till att köra på vanliga gatdäck. Kör du på slicks osv på en annars orginalbil så kan du räkna med att det smäller!

Generellt så säger man att motorn orginal ska klara en 450-500 hästkrafter i motorn.

Om du är seriöst sugen så ska du snacka med Andreas E här på forumet. Han har all kunskap om detta och lite till. Han kan även hjälpa dig så att du garanterat får exakt allt det som du behöver med!

Link to comment
Share on other sites

Oj att det var så mycket viste jag inte jag hade hört att man fick ett kit för drygt 25 000:- och att det är som lego att sätta ihop det men jäklar hehe. nä men jag är seriös men grejen är att jag vill ju att det ska hålla ihop också jag vill inte slänga kolvarna i sjön osv.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...