September 22, 200322 yr comment_2437 Hade en kass tempgivare som jag bytte för ett tag sedan. köpte en ny från Tonys. Bilen är en 70a och 1987 byttes motorn från en sexa till en 351W. När jag beställde tempgivaren tänkte jag inte på detta utan beställde till en 70a, men den passar inte riktigt, får bara ner den till hälften och jag vill ju inte dra sönder gängorna. Så nu undrar jag varför den inte passar. Kan det vara så att det inte alls sitter en 351W utan en 302a i bilen? Har kollat att blocket slutar ett par centimeter över fördelardosans botten. Bilen är dessutom registrerad på 1600 kg, enligt instruktionsbolen är vikten på en 351a 1615 kg och 1545 på en 302a. Kan det vara så att motorn är av nyare modell än 1970 och att tempgivaren skiljer, eller blev jag lurad på motorn?MvhHampus cmc 1125 Report
September 23, 200322 yr comment_2442 Det stämmer nog för givarna brukar inte gå ner så långt eftersom det är koniska gängorSom du säger är det enklast att mäta höjden på blocket backom fördelaren.Höjden är ca 45mm på 351W och på 302 drygt 10mm.15 kg hit eller dit är nog också rätt.Har man inte exakt orginal på bilen så är det nästintill omöjligt att få rätt vikt. Report