Jump to content

Featured Replies

comment_39398

I vår lilla stad har väl både Lackverkstan och Belami gott rykte. Jag har själv låtit lacka flera bilar hos Lackverkstan med gott resultat. Det var dock några år sedan sist (1999), men jag tror dom gör bra jobb fortfarande.

Ska din fastback bli vinröd igen?

comment_39431

Belami skrämde bort mej med "du får räkna med 50-60 000:-" Kanske beror på att dom inte längre vill göra hellacker då en lackerare idag tjänar mycket mer pengar på små skador.Priset är väll inte helt fel när det gäller i mkt stor lackeringsfirma i en stor stad.Timdibiteringen ligger i runda slängor på 1000kr/tim och räknar man på det så blir det stora pengar att få färg på bilen.

comment_39615
Jag tycker att du ska kolla med KP Bil & Lackservice som ligger på Gottorpsgatan 29, telefon 013-132410.

Han har lackat en vit HT från Vikingstad i vinter och den blev kanonfin.

Tomas Stein

Den firman glömde jag bort i brådrasket. Jag håller med Tomas, det är en väldigt fin lack på den bilen: http://www.mustangclubsweden.com/vatter ... %20031.htm

• Author
comment_39621

Jag håller med, det ser riktigt fint ut.

Har annars en firma, Viklundsbillack i Finspång, han har gjort allt plåtarbete på bilen även lackat allt det svarta.

Bilen kan jag lämna i Augusti, tyvärr kan han inte lova när den kan vara klar (han är överöst med arbete).

Jag måste kolla med KP Bil & Lackservice också, blir ju mycket smidigare

med någon i Lkpg.

Tack Tomas och Ronnie för tipset !

Edeson