mrmix May 14, 2007 Report May 14, 2007 ibland så tänds lampan för handbromsen en stund, ofta i samband med inbomsning, bara nått glapp eller har den nån fel indikerings funktion oxå?? Citera
87gt50 May 14, 2007 Report May 14, 2007 Den brukar även indikera på nivån i bromsoljereservoiren. Låter ju rimligt om det kommer vid inbromsning (skvalp). Kolla din oljenivå där, samt se till att kablarna sitter fast som de ska till givaren.mvhJocke Citera
mrmix May 14, 2007 Author Report May 14, 2007 oki, vanlig standard vätska till bromsarna eller e de nå spec? Citera
87gt50 May 14, 2007 Report May 14, 2007 Det beror ju helt på vad som finns i systemet idag. Det är vad jag vet rätt kinkigt att blanda olika kvaliteter på bromsvätskan, och även om den är silikconbaserad eller inte, men det finns det säkert folk här på forumet som vet mer om. Jag har alltid kört med DOT4, men så bromsar jag inte så ofta i heller... /Jocke Citera
mrv8 May 16, 2007 Report May 16, 2007 Ta en titt hur bromsbelägen är min börja varna lagom för låg bromsvätskenivå när beläggen börja bli slittna.Vet inte om det var en tillfällighet elelr om det är tänkt så att nivån sjunker lagom mycket så lampan börjar blinka vid bromsning för att man ska veta nu är det dags att titta på beläggen.Hällde själv i en bromsvätska från Castrol, just nu håller dom på och uppdaterar sin sida men ta en titt där vad dom rekomenderar.Dom flesta rekomendationstabeler brukar dess värre skriva speciall. Till dessa billar i alla fall föra året när jag bytte.Men nu har ju Grufman DOT3 orginal bromsvätska till våra bilar hema.Lycka till.MvhMrV8 Citera
Recommended Posts